Nya tag!

Hade hoppats på att vakna, pigg och energisk utan huvudvärk. Det sket sig. Mår bättre idag men inte bra. Har svårt att sova, både att somna och att förbli sovande. Vägde mig dessutom, upp ett kilo sen sist. Så klart vet jag vad det beror på, jag måste ta tag i det här nu innan det blir alldeles för mycket. Börja sätta alarmet så jag kommer ihåg att äta, verkligen inte äta snabba kolhydrater och inte äta för kaloririk mat sent på kvällen. Blir perfekt nu med en vecka av dagpass så jag kommer in i det. Ska lägga lite frukt i stallet också så jag har nåt där och inte missar mellanmål.

Så även om dagen inte började speciellt bra så ska jag se till att den fortsätter bättre!

OCH! Jag ska sluta dricka kaffe den här veckan. Vet av erfarenhet att kaffedrickandet stör när jag försöker äta riktigt. Dessutom kan det knappast vara bra när man har svårt att sova ändå...

Den här veckan får bli lite så där ta-hand-om-mig-själv-vecka. Jag mår ju inte bra nu, det är inte psykiskt och det är inte näringsbrist, men bra är det ändå inte. Tror jag har bra värden men kroppen är ur funktion ändå. Självkänslan är inte på topp heller; sminkar mig inte alls, inte ens på jobbet längre, går i sunkiga kläder hemma. Bryr mig inte. O jag tycker om att bry mig, jag mår bra när jag tycker att jag ser bra ut. Så jäkla svårt ska det väl inte vara att kunna slänga på lite smink och fixa till håret på morronen, tar max tre minuter extra! Kan ju göra det istället för att göra iordning kaffet. Bra där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0