Händelserik vår

Inte långt tills vi drar till Florida och när vi kommer hem står våran gemensamma lägenhet och väntar :)  Jag bara längtar!

Sen då? Inreda lägenheten; tapetsera om och på med lite målarfärg. Springa på IKEA och loppis, leta mysiga möbler och småpryttlar. Det härliga är att balkongen är i söderläge, dessutom är fönstren i vardagsrummet, matrummet och köket åt samma håll så jag kommer kunna dra upp lite fröer :)  Färska kryddor i köket, tomater och squash på balkongen :)  Dessutom har vi fönster åt andra hållet också, jag kan till och med få inhandla lite växter! I dagsläget har jag ett fönster jag kan ha blommor i; ett tag stod alla jag hade och trängdes, nu är de lite utspridda och står lite här och där. Mer eller mindre välmående...Jag ÄLSKAR att gå på Plantagen och Blomsterlandet och kika och lukta, nu kommer jag verkligen kunna köpa hem och göra det fint också :)

När vi kommit iordning inne i lägenheten ska balkongen ordnas, fixa schysst golv och sen dit med mina utemöbler. Har för mig att den är ganska avlång, ska nog både få plats med några grönsaksplantor men också med lite blommande växter. Tänk känslan att komma ut på en fin och harmonisk uteplats, känna blomdoften och bara kunna sätta sig ner med en kopp te och njuta i solen :)

Och dessutom, jag kommer dela allt det här med min helt underbara pojkvän <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0