Dagens ridtur

Hade en riktigt härlig ridtur med Oliver idag, barbacka i solen :) Senaste veckorna har det lossnat rejält för oss, jag har fått till min sits bättre och han har musklat på sig bra sen vi köpte ny sadel i början på december. Den låg visserligen bara bra några veckor innan han hade musklat om sig så den låg fel, men det var då det började. Tror dessutom att all snö han fått pulsa i senaste veckorna också har gett resultat. Blev ett litet uppvaknande idag när jag insåg att vi fått ordning på galoppen :) Har jobbat med att han ska kunna ta en lugn galopp och kunna ta galoppen från långsam trav (och till och med skritt...) men det har inte funkat om han inte varit ordentligt taggad. Han har inte haft tillräckligt med muskler för att orka och han slipper gärna undan arbete om han kan. Idag red jag ju barbacka och har lite svårt att hålla balansen när han tar en snabb trav (som annars brukar behövas för att han ska ta galopp), så gjorde galoppskänkel i ganska långsam trav, och det fungerade :) Sen höll han en lugn galopp efter det också, så jäkla nice :) Och jag har äntligen lärt mig slappna av i sätet och benen, har haft jättesvårt för att inte sitta och spänna mig, men nu har det liksom också lossnat :) Bara det rackarns sadelproblemet kvar nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0