Idag har jag varit duktig :)

Började dagen med att skrämma upp Johan ur sängen och dra med honom till Hemlingby, blev ett varv i femman. Drack på vägen dit min nya shake, som den vanliga fast med avokado och psylliumfrön. Var lite nojjig för att blandningen jordgubbar+banan+blåbär skulle skära sig lite med avokadon men det funkade bra :)  Shaken innehåller allt man behöver till en frukost men det mättar inte så länge, blev lite bättre med avokado och psylliumfrön. Fast fick rejält håll när jag gick så det blev nog lite för matigt så tätt inpå promenaden.
 
Proteinshake
 
1 ägg
1 dl kvarg
5 frysta jordgubbar
1/2 dl frysta blåbär
1/4 fryst banan
1/2 avokado
 
Mixa tillsammans med Go Green sojamjölk med vaniljsmak, fyll på tills det blir lagom drickkonsistens.
 
Blev en shoppingrunda på Lidl på vägen hem, billig kvarg där ;)  Hittade en massa annat nyttigt också, så nu är kylskåpet proppfullt med massa grönsaker :)
 
Gjorde en misslyckad LCHF-laxpudding när jag kom hem. Laxen jag la fram igår luktade väldigt skumt och blev utbytt mot hajmal. Hade också glömt bort att det skulle vara dill i så det blev utan. Men resultatet blev rätt bra. Ingen jättestark smak, men passade perfekt till en sallad med paprika och ruccola som smakar mycket ändå :)
 
"Lax"-pudding
 
400 g hajmal (pangasius)
500 g bladspenat
2 morötter
2 lökar
5 ägg
250 g keso
3 dl grädde
0,5 dl majonnäs
1 mozzarella
 
Skär/klipp hajmalen i lagoma bitar, ca 2x4 cm. Stek med lite salt och peppar, ställ åt sidan. Riv morötterna på grova sidan, hacka löken och stek morötter + lök tillsammans med spenat och lite smör. Salta och peppra, stek tills vätskan försvunnit. Häll över grönsaksblandningen i en ugnsform. Blanda ägg, (avrunnen) keso, grädde och majonnäs i en bunke, vänd i den stekta fisken. Häll blandningen över grönsakerna, skär mozzarellan i småbitar och strö över. In i ugnen på 175 grader i ca 30-40 minuter. Lägg över folie om ytan börjar bli bränd innan puddingen är färdiggräddad. Kolla med en sked om den är klar.
 
Efter matlagandet hängde Hanna med till stallet, och vi CYKLADE dit ;)  Blev tömkörning i 70 minuter med Oliver när vi kom dit. Sen cykelturen hem igen. Sjukt nöjd med mig själv efter den här dagen. Har kommit ihåg alla mellanmål, druckit mycket vatten och ätit riktigt bra med mycket grönsaker idag. I morgon blir det ingen träning alls förutom ridningen. Vet själv att jag inte pallar för mycket. MEN! Jag ska börja gå eller cykla till stallet. Då behöver jag definitivt inte ha nåt dåligt samvete över att jag missar annan motion. Har ganska exakt 2,7 km dit. Lagom promenad eller sväng på cykeln det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0