Hälsocheck!

Andra kaffefria dagen nu :)  Kör nån egen variant av detox. Inget kaffe, inga onödiga kolhydrater och inge mat med massa tillsatser. Har halvt lyckats i två dagar nu. Enda snedstegen är en Colia light igår och en idag. Vilket innebär skittillsatser men det är ändå bättre än att jag äter godis eller snabba kolhydrater.
 
Ska köra så här åtminstone till på måndag, då börjar jag jobba. Har ibland svårt att hålla mig pigg och alert när jag har långkörningar, räddningen då är Monster lowcarb. Inte så mycket kalorier men däremot en massa jäkla tillsatser. Alternativet till det är latte, men det funkar inte lika bra. O på nåt sätt känns det bättre med energidryck än kaffe för mig. För kaffet är ett beroende jag försöker sluta med. Dessutom är det bara latte jag köper när jag är ute och jobbar, och med en lätt laktosintolerans är det inte det bästa.
 
Träning. Hmm, behöver definitivt bättra mig. Det var väl tre ggr i veckan jag hade som mål. Inte blivit en enda gång den här veckan... Däremot är jag ju i stallet i princip varje dag, så jag sitter inte bara hemma på arslet hela dagarna.
 
Lämnade in min iPhone på lagning idag också. Två veckor sen den pajjade helt, om en vecka borde jag ha den fixad. Appropå träning så saknar jag min tränings app, Endomondo. Vet inte hur långt jag rider eller i vilket tempo. Har ingen Spotify att gå till. Kan inte surfa Facebook. Efter att ha använt en gammal Nokia från 80-talet typ lyckades jag återuppliva min gamla Sony Ericcson som åtminstone är en Android. Men enligt fucking jäkla Android Market finns inte Endomodo, inte heller Runkeeper. Men bara en vecka kvar nu...
 
O värsta av allt på hälsofronten. Har gått upp 4 kg på min semester, 76,7 igår. Hua...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0