-4,2 kg

En veckas bantning, -4,2 kg! :D  Yes, yes, yes! Nu är jag igång igen :D
 
120809: 76,7 kg
120816: 72,5 kg!!!
 
O ja, jag vet, nu är det mycket bantningsinlägg ;)  Men det är det som är i mitt huvud nu, jag ska fan fixa det den här gången. Läser man mina inlägg senaste halvåret t.ex. så är det massa bantande och äta-rätt men ingen direkt viktnedgång i längden. Som värst var det 79kg när jag kom hem från USA och det var ett par kilo mindre för en vecka sen. Men det är inte okej alls. Om man bortser från det senaste året så låg min vikt ganska konstant på 68-71 kg, iaf sen min viktnedgång efter operationen var klar. Sen mådde jag skit hela förra våren med allt som hände då och det las på några kilo. O så träffade jag godisätande Johan och så las det på några till, in i fel vanor och så hamnade jag där jag hamnade. Jag kan äta lite onyttigt när jag bara håller vikten, typ en bulle till kaffet eller lite godis på kvällen. Men det är också lätt att det blir för mycket och för ofta, speciellt om jag har nån (läs Johan) runt mig som ofta äter onyttigt.
 
Min motivation är att bli smidigare. Tycker inte om att tulta runt och känna mig klumpig och osmidig, vill kunna hoppa upp på Oliver utan pall t.ex. Sen är ju inte han världens största häst, inte den friskaste heller och han behöver definitivt inte bära runt på extrakilon.
 
Men trots att jag är så jävla nöjd och dessutom tycker att det funkar bra med motion och mat, så är jag sjukt sugen på kanelbulle just nu ;)  Ska titta på LCHF-recept på lite kakor och bullar. Hittade faktiskt ett bullrecept på bakasockerfritt.blogg.se som såg okej ut. Det är ju egentligen inte sockret jag vill åt, snarare kanelen och kardemumman. Kanske ska baka lite på söndag och bjuda ut mormor till stallfika på måndag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0