Oliver

Hade en sjukt rolig ridtur igår :) Inte för det verkade som han saknat mig direkt... Skönt att se att han mådde bra, tror till och med att han lyckats gå ner lite ytterligare i vikt sen jag åkte. Till och med jag tycker iofs att han börjar bli lite smal, men hellre att hullet är i underkant nu inför betessäsongen än tvärtom! Tjock är han snart ändå ;)

Insåg igår att vi lär träna avsaktningar, det måste hända nåt när man tar i tyglarna. Alltså, det gör det så länge han är fokuserad. Men speciellt i galopp och även i trav när han fått upp farten så är det ju så mycket roligare att springa än att lyssna på vad jag vill. Jag tycker iofs att han är rolig när han är pigg, för jag känner honom. Men man känner sig rätt maktlös när alla försök att stanna honom snarare gör att han drar på ännu fortare. Funderar på att prova ett skarpare bett, nåt med lite hävstång som ligger bra och inte är speciellt skarpt förrän man tar lite hårdare. Ett tvådelat kimblewick kanske...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0