Lyckopillret

Hade en riktigt rolig stund med Oliver idag :) Har gett mig fasiken på att han inte ska äta när han är ute med mig! Gick till måsberget en sväng, på stigar där det verkligen hänger ner träd över stigen och frestar. Efter några tillsägelser fungerade det dock skitbra! Vilken duktig häst jag har :) Ska in med det i ridningen sen också.

När vi kom tillbaka till stallet blev det löslongering på ridbanan. Han rörde sig jättefint och var lyhörd för hur jag placerade mig, kunde styra honom i serpentinbågar genom att röra mig i sidled bakom honom när han travade. Han tog en fin och lugn trav runt mig, rörde sig självmant i låg form. Gjorde detsamma i galopperna också. Han kan verkligen röra sig och använda hela kroppen, och vad otroligt fin han är när han gör det!

Längtar tills ryggen är bra och vi kan rida ut igen!

Vill jobba honom ordentligt och vill flänga fram i vild galopp :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0