Hemma igen

Känns lite sisådär... Lite smått overkligt att jag för bara några dagar sen låg i en solstol vid havet. Här är det bara kallt. Men samtidigt, det ska bli skönt att komma in i rutinerna igen. Dock så har jag grym jetlag! Kör 06-16 idag, vid 04:30 i morse hade jag inte lyckats somna än. Väckarklockan stod på 05:25 och jag var hyfsat väck då. Skulle trycka koden för att låsa upp telefonen och tryckte allt möjligt innan jag kom på vilken kod det var. Shit... Kunde heller inte fatta att jag faktiskt skulle upp ur sängen och börja jobba, var väldigt, väldigt nära att ringa och sjukanmäla mig! Men nu sitter jag här, på torget, snortrött. Haft en körning sen jag började, som tur är får man iaf mer betalt för planeterna eftersom det är röd dag. Sätra - sjukhuset gav iaf 162:-.

Vägde mig förresten när jag kom hem i lördags, 79 kg!!! Var det inte jag som skulle försöka gå ner i vikt där borta, inte gå upp 4 kg till... Men mycket var nog obalans i kroppen efter alla flyg och att ha varit vaken ca 35 timmar. I morse vägde jag 77,3 vilket kändes lite mer acceptabelt. Har tagit tag i det nu, ska ner till 70 igen. Dels för att jag inte mår bra av att väga så här mycket, känner mig klumpig och självförtroendet har gått ner rejält. Var länge sen jag kände mig så ful och osexig. Sen vill jag gå ner i vikt för att det känns orättvist mot Oliver att skumpa runt så här stor. Jag är i största laget ändå på honom utan den här viktökningen.

En till nyhet, från och med idag är jag Gävle-chaufför på heltid. Medans jag var i Florida så blev min bil stationerad i Gävle. Känns helt okej trots min totala ovilja till att köra i Gävle tidigare. Men med sänkt lön är det ett sätt att minska utgifterna. 62 kommer dessutom att stå i Gävle hos mig så behöver ingen egen bil i princip. När jag flyttat till Brynäs kommer jag att kunna cykla till stallet. Håller på och letar garageplats till taxin iofs, hoppas på att hitta ett på näringen och då kan jag cykla dit också :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0