Nystart

Faktiskt, idag har jag slappnat av och hunnit med lite grejer. Har ju semester den här veckan och ändå är det först idag som jag lyckats ta det lite lugnt. Fick en liten kick att ta tag i ätandet också, sökte på nätet efter tips på mellanmål som är mitt största problem just nu. Vill gör en riktigt nyttig proteinshake, är annars lite halvt emot de flesta typer av smoothies då de inte innehåller så mycket egentligen. Rätt mycket socker många ggr genom frukt/bär och med tanke på att det antingen är mixat eller pressat stannar det inte lika länge i magsäcken och ger mättnad som om man äter det omixat. Tänkte jag skulle blanda ihop sojamjölk, ägg, kokosfett, jordgubbar och kesella. Tror det skulle kunna funka hyfsat faktiskt, vill kunna ha med mig till stallet och dricka när jag är där ett tag. Eller typ på morgonen som en första frukost de gånger jag åker direkt när jag vaknar och ska släppa ut hästarna. Egentligen vill jag slänga i mer saker som ger riktig näring och framförallt järn, men vette fasiken om det är så gott med spenat t.ex. i den här blandningen ;)  Jordgubbar innehåller ju dessutom lite järn så det kanske får räcka så.

O kesella, det hade jag totalt glömt bort! Tokbra att göra mellanmål med ju =)  Antingen bara som det är eller blandat med nånting. Ska försöka hitta lite saker som går att frysa in också, funderar på nån typ av "låda" med grönsaker och ägg/kesellastanning över. Kunna skära upp i lagom stora fyrkanter och frysa in, måste prova och se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0