Mellanmål

Två recept på tokenkla och snabba mellanmål som dessutom är riktigt nyttiga och fulla med proteiner.

Kesellashake, 1 portion

1 rått ägg
½ burk Kesella 1%
6-7 frysta jordgubbar
0,5 dl frysta blåbär

Blanda allt i en mixer och häll på Alpro soyadryck med vaniljsmak. Tror jag tar ca 2-3 dl men det beror ju helt på hur flytande eller sorbetig man vill att shaken ska bli.


Tomat- och spenatsoppa, 2 portioner

2 råa ägg
½ burk Kesella 1%
500 g krossade tomater
1 dl ricotta
2 msk pesto
3 bollar fryst hackad spenat

Blanda allt utom spenaten (som gärna får vara tinad, då går det lite fortare) i en mixer, mixa tills allt är sönderfördelat. Häll soppan + spenaten i en kastrull och värm tills spenaten tinat eller tills soppan blivit varm.


Har faktiskt kommit på båda recepten själv o är riktigt nöjd, jag håller mig mätt en bra stund. Dessutom tar det ett tag att få i sig då jag brukar göra shaken rätt tjock och soppan blir inte heller så rinnig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0