Befriad

Står vid min favoritrastplats strax före Uppsala, ska vara på Arlanda och hämta kl 16 o nu e hon bara 14 typ. Ska sova en stund också tänkte jag men passar på att blogga lite först.

Mina inlägg har ju knappats varit överdrivet positiva den senaste tiden. Den här veckan har det dock vänt. Träffade en kille i söndags som fick mig att börja fundera en massa, det var inget specifikt han sa tror jag men hela den grejen satte igång en massa tankar. O vad som händer med honom har jag ingen aning om, han var sjukt rolig och intressant men jag är så absolut inte redo för ett förhållande så tänker inte ens i de banorna.

Har kommit till en del insikter den här veckan. Bla.a något som jag blev förvånad över själv, jag VILL faktiskt ha ett förhållande. Inte nu. Men sen. Har väldigt länge sett mig som en singeltjej som råkar hamna i förhållanden ändå och att det är därför (tillsammans med en mängd andra anledningar!) det inte funkar riktigt nån gång. För att jag egentligen vill vara själv men det vill jag inte alls det, riktigt nice att komma på =)  Gammal tokig tant som pratar med sig själv och har alldeles för många hundar har jag trott varit min framtid.

Jäklar vad man börjar fundera när ett förhållande tar slut, tror det blivit så varje gång hittills, man vänder ut-och-in på sig själv på nåt sätt. Har insett fler grejer men de håller jag för mig själv, till och med den här bloggen har en viss gräns.

Fred (och några fler) har dock haft alldeles rätt och det känns befriande att ha insett det själv också. Nu vet jag vad jag vill och jag tänker inte nöja mig med nåt annat =)

Jag mår mycket bättre nu, vikten håller sig låg och jag känner mig stark både psykiskt och fysiskt. Inte ens sån där endagarsstyrka jag känt ibland den senaste tiden utan allt känns bara så mycket lättare, inga krav, ingen press, gör som jag vill, tänker vad jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0