Oliver

Han är ju halt, eller var, jag vet inte riktigt. Hovis var hos oss igår och verkade honom, hon hittade inget fel med hovarna åtminstone. Sen tryckte och kände hon på honom, enda stället han reagerade på var rumpan där han drog ihop musklerna när hon tryckte på samma ställe fast på båda sidorna. Hennes teori är alltså att han halkat omkull och slagit sig. Typ på samma sätt som vi kan halka omkull och få ont. Dessutom såg hon inte ens att han var halt ;)  O jag lär faktiskt säga att han är inte lika stapplig längre, vi var ute på promenad med Erica och Sune idag och han gick väldigt fint till och med! Det blir promenader i morgon och på lördag också, då är det dessutom jag som släpper ut dem så jag ska kolla lite hur han rör sig då. Hittills har han varit rätt stapplig på mornarna men blivit bättre när han kommit igång och rört sig. Om han ser okej ut ska jag rida på söndag och isf gå till ridhuset så att jag känner ordentligt. Då kan jag inte skylla på dåligt underlag eller nåt, då känner jag ju helt hur ren han är i sitt steg. Han är dessutom jättepigg och framåt, inge seg eller låg på nåt sätt. Sätter fart och travar av sig själv när vi är ute och går till och med och det brukar han inte. Igår när vi var ute dansade han runt mig och ville bara iväg. Så första ridturen kan bli rätt intressant ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0