Fokus

Måste försöka fokusera på det som är bra. Jobbet är bra. Fritiden är bra. Där får fokuset ligga! Jobba arslet av mig och tjäna pengar, spendera övrig tid i stallet med Oliver. Förhoppningsvis inte få nån tid över till ältande av annat.

Bra början, sitter hemma med feber och förkylning och tänker på allt det jag borde glömma.

Fokus...

Oliver fick en ny sadel i lördags. Var iväg på sadelutprovning nere på Mustang utanför Uppsala, skulle absolut inte köpa en ny sadel utan bara få utprovat vilka modeller jag kunde leta efter på Blocket. Tycker egentligen inte att det är värt att köpa en sprillans ny som tappar några tusenlappar i värde direkt man kliver utanför dörrarna. Med en häst dessutom som jag inte ens vet om han håller ihop i benen över vintern. Aja, klev ändå ut med en sprillans ny Globus Esperanza under armen ;)  Och hamnade 10.500:- minus på kreditkortet. Men då ligger sadeln perfekt! Omstoppad för att passa Oliver. Dessutom kan jag lämna tillbaka den med några hundringars avdrag för slitage och byta till en annan om den inte skulle passa om nån månad. Vilket jag kanske gör till och med och byter till en annan jag provade, satt hur skönt som helst i den! Kunde till och med sitta ner i galoppen ordentligt, helt underbar. Meeen den var 7.000:- dyrare, dvs. 17.500:-. Kan inte ens fatta att jag funderar på att lägga till och köpa den istället, men så är det. Sååå skön var den! Det är ändå en sadel jag rider i varje dag. Ska ner igen efter tre månader på efterkontroll, då har jag ridit i Globusen under de månaderna och har full koll på hur den ligger och hur jag sitter i den. Ska prova den andra då och känna skillnaden, blir jag gråtfärdig då också över hur bekvämt och perfekt jag sitter så är det nog värt några extra tusenlappar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0