Fredagsfunderingar...

Det är faktiskt på bättringsvägen nu, vände igår eftermiddag och jag känner mig rätt klar i huvet igen =)  Det är svårt att förklara hur det känns med näringsbrist, men typ som att allt bara är luddigt och man har ingen ork att bry sig om så mycket. Orkar inte nå ut till folk och när jag jobbar har jag absolut ingen aning om vad jag ska prata om, det blir bara fel och krystat. Så det är skönt att jag börjar komma tillbaka.

Löste en del saker med en kompis igår också, känns så skönt. Har varit lite strul senaste veckan eftersom vi båda mått rätt dåligt. O att det varit dåligt mellan oss har fått mig att må ännu sämre. Men nu så =)  Tack för att du finns <3

Oliver har nu en medryttare också, 12-åriga Tilda ska rida honom ca två dagar i veckan =)  Känns jättebra, då kan jag vara helt ledig nån dag i veckan också. Kommer säkert sluta med att jag åker dit o pussar på honom ändå, abstinens =P

Funderar på om jag ska försöka hitta ny sadel till Oliver. Det kostar egentligen alldeles för mycket pengar och jag vet ju inte om han kommer vara ridbar så mycket längre till. Han är stel när man hämtar honom i hagen och han blir absolut mjukare och rörligare efter lite uppvärmning men han tar korsgalopper och jag har inte ett helt rent steg. Fast sadeln har nu sitter ju inte helt bra, så är det. Så om jag inte byter så kanske han får ryggproblem istället. Så vette fasiken hur jag ska göra. Dessutom blir det till att lägga ner lite pengar på att köpa tillskott till honom nu, glukosamin och hyaluronsyra. O hoppas på att det funkar. Har hittat ett preparat som innehåller både och, ska prova det och se hur han regaerar, bara 1300:- för en burk som räcker i några veckor... Sen har jag ju recept på sprutor som innehåller glukosmin och lite andra bra saker, ska tas tre stycken och kostar 460:-/styck. Jippie... Men jag lär prova nånting nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0