Respekt är ett viktigt ord, behandla andra...

Respekt är ett viktigt ord, behandla andra med respekt. Så självklart, eller hur? Behandla andra som du vill bli behandlad själv, också självklart? Absolut, eller hur? Så varför beter sig folk som idioter mot varann? För att många hela tiden sätter sig själv i första rummet. Det är jag här och nu som gäller, allt annat är oviktigt. Det finns få människor jag beundrar, dessa är knappast några rockstjärnor eller skådespelare. Jag beundrar en kvinna som jag själv svek men som kan se bortom det och ändå stötta mig, det är jävligt starkt. Ingen är felfri, jag långt ifrån, att kunna förlåta andra då de tabbar sig är stort. Jag försöker bli en bättre människa, att lära sig av sina misstag är steg nr 1. Att ha överseende med andras är nr 2. Nr 3, att man faktiskt inte behöver ha överseende med allas, vissa är idioter och har helt enkelt ingen plats i ditt liv. Märks det att jag är lite halvless på folk just nu ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0