Avflygning...

Jag som tyckt att jag är ganska säker i sadeln numera, ramlar inte ens av när Oliver flyger åt sidan och jag rider barbacka. Men man ska inte slappna av för mycket. Red över 76-an till Hemlingby idag för att prova ridvägarna där. För det första ska jag aldrig gå över där igen om det inte är sent på kvällen eller tidigt på förmiddagen, nu var klockan ca 15-16 och det kom bilar hela tiden. Vi blev stående på mittrefugen, kul med bilar som kör i 70 både bakom och framför hästen! Där man kan gå över ligger liksom i en svacka så det är omöjligt att se om det kommer nån bortanför kullarna eller inte. Var iaf till slut en bil som stannade och lät oss gå över, tack för det! O gudskelov så har jag en väldigt snäll och tålmodig ponny även om jag idag var rädd att han skulle få panik och slänga sig iväg. Det kom senare istället ;)  Hade precis hittat på stigen man rider in på, red uppför en liten backe och swooosh så flög jag i en båge åt sidan och rakt ner i backen. Ovanför backen var det tydligen en stor sten som fick Oliver att panikvända runt och tillbaka ner för backen vilket jag inte hängde med på alls. Har brännsår på insidan av vänstra handens fingrar så jag lär ha hållit ganska hårt i tyglarna medans jag flög, stackars ponny... Förutom det har jag ett skrubbsår på halsen, lite ont i huvet och byxorna var fulla av grus när jag kom på benen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0