Skitsnackande tjejer, fy fan!

Inte ofta jag bloggar nu för tiden. Finns inte tid helt enkelt, Oliver tar en jäkla massa tid. Spenderar i snitt tre timmar om dagen i stallet och för att ha råd med hästen jobbar jag lite mer än vanligt. Idag är jag ledig. Och sjuk. Ont i halsen som bara den och hade väldigt svårt att prata i morse. Chefen ringde och förstod inte riktigt allt jag sa.

Men jag bloggar när jag är förbannad och behöver pysa ut lite ilska. Förlåt till er som får sig kängor den vägen!

Just nu är jag bara så trött på tjejer. De allra, allra flesta tjejer pratar skit om andra, diskuterar andras viktuppgång och känner skadeglädje, diskuteras andras viktnedgång med kommentarer att den är sjuk/börjar bli alldeles för mager, kan inte se nåt positivt i nån annans liv utan gottar sig bara i andras olycka. Jag blir bara så jävla less! Varför kan man inte vara glad för andra istället för att leta efter negativa saker att sitta och känna skadeglädje över? Om du är tjej som läser det här, erkänn att du håller med! Hur ofta sitter inte vi tjejer i ett rum, en av oss går ut och direkt så börjar skitsnacket om denna. Ta ett samtal med nån väninna, hur mycket innehåller inte det elaka rykten och kommentarer om andra tjejer? Eller ni pratar om en gemensam vän som beter sig lite konstigt, hur ofta pratar ni då om att hon kanske inte mår bra eller att nåt hänt? Inte speciellt ofta skulle jag tro, snarare åt hållet att hon blivit så jäkla konstig och bitchig, henne skiter vi i om hon ska bete sig så där.

Finns ju så otroligt många exempel. O jag håller mig borta från dem jag normalt sitter och pratar i telefon med för jag orkar helt enkelt inte. Egoistiska jävla självupptagna brudar har jag inte energi till överhuvudtaget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0