iPhone vs. ponny

Ja faktiskt så vill jag ha en sån. Undrar om det finns lite billigare begagnade eller om det är köpa nytt som gäller. Hittade en iPhone 4 på Tradera nu, 7.600:-. Aja, inte direkt vad jag har råd med. Räknade efter idag vad min häst kostat den här månaden sen jag fick lön, dvs för en vecka sen. 7.550:-!!! Följande utgifter har jag haft på Oliver:

Stallhyra: 500:-
Torv: 600:-
Hösilage: 1.900:-
Hovslagare: 1.000:-
Försäkring: 1.500:-
Börjes: 950:-
Hööks: 700:-
Täcke: 150:-
Mineraler: 250:-

Nog för att jag visste att det skulle bli dyrt med häst, men jag hade nog inte räknat med så här mycket. Nästa månad hamnar jag dock bara på ca 2.000:- så i slutänden blir det kanske i snitt ca 4.000:- månaden som jag har räknat på. Sen är det ju en del extra så här i början, det är täcken och andra tillbehör som jag bara behöver köpa en gång i princip. Räknar jag in sadeln som jag köpt på Hööks så blir det ju 12.550:-. Den la jag upp på konto där för att underlätta vid byten. Har nu den fjärde hemma och den tror jag faktiskt att jag behåller så de där 5.000:- lär jag väl också betala tillbaka nån gång. Kanske nästa månad då så hamnar jag på samma kostnad då också ;)

Det här får ju en att fundera lite, hade jag kunnat köpa en iPhone varje månad tidigare eftersom jag faktiskt inte går back trots att jag har så mycket utgifter? Varför sitter jag då med en Nokia av lite äldre och enklare modell? Hade väl varit okej om det samtidigt som Nokian fanns ett fett sparkonto men det finns det ju inte. Var sjutton tog alla pengar vägen???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0