Ledig 4 dagar =)

Inte för att det händer så ofta nu för tiden men jag är faktiskt ledig ända till på onsdag =)  Idag har jag bara tagit det lugnt, var inte ens till ridskolan. Orkade bara inte. Det är som att jag är helt uppe i varv hela veckan med jobb och hästar precis hela dagarna, sover som en stock på nätterna och så upp igen. Den här veckan ha jag gått upp 04:00 fyra dagar och kl 5 en morgon. Utsläpp av hästar sen till jobbet sen hem och rida sen hem och sova. Så nu när helgen kom och jag var ledig så är det som att luften bara gick ur mig. Totalt död i morse fast jag fick sova i hela nio timmar, var inte upp en enda gång under natten heller. Sur o grinig i morse. Orkade ingenting. Nu har jag dock piggnat på mig. Men det roliga i det här är ändå att trots det höga tempot så har jag ingen näringsbrist =)  Jag är slut och trött men på ett normalt sätt för att jag varit igång och kroppen behöver vila, inte slut för att alla näringsdepåer är helslut och kroppen inte klarar mer. O det är skönt att känna =)

Förresten, Björn ska flytta till Hille. Till en lägenhet ca 200 meter från mig =)  En jättemysig liten etta med altan och han ska få totalrust på den, fan asså, den lägenheten vill ju jag ha =P  Fast det roligaste av allt är nog att det var den jag flyttade till när jag flyttade hemifrån för nio år sen :D  O det är verkligen ett jättemysigt hus, en söt altan utan nån större insyn. Hyfsat stor också så nästa sommar kommer vi ligga där och sola =)

I morgon åker jag och Björn till Ullared. Det ska bli så skönt att komma iväg, bara han och jag. Som sagt, det har blivit en del jobb den här veckan och ingen tid direkt till att umgås. Nu blir det resa neråt i morgon, sova i stuga på Ullaredcampingen och sen massiv shopping på måndag =)  Sen åker vi hem och på tisdag blir det shopping och mys. Och ridning. Björn ska följa med mig till ridhuset och hjälpa mig att sätta upp lite hinder och bommar så blir det en liten hoppträning. E bara att hoppas på att ingen annan är där. I så fall blir det bomträning enbart. Men jag är rätt sugen på att sätta upp en liten studs och träna på. Efter det blir det shopping igen ;)  Har lite idéer om vad jag behöver och hoppas på att hitta det mesta billigt i Ullared men det jag inte hittar måste jag köpa hemma. Behöver nya ridskor, fodrade! Samma sak med ridvantar. Och ridbyxor. Förhoppningsvis finns detta billigt på Ullared då.

Hittade en ny hästsida på nätet också, http://www.hastprodukter.se  Där fanns ett helt perfekt regntäcke till Oliver, 100 g fyllning. Jättebra! Vill inte ha för tjockt eftersom jag tänkt att han ska få sätta lite vinterpäls. Jag har ju rakat honom på halsen nu för att han ska torka fortare när han jobbats hårt och svettats och det här har hals, perfekt! Så här ser det ut:



Hittade även det här pannbandet, så jäkla sött! :D



Närbild:


Så nästa vecka blir det en liten beställning därifrån. Hittade massa mer saker också men det var dessa jag föll mest för =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0