Viktsnack

Vikten har gått stadigt uppåt den här veckan också. O jag vet faktiskt inte riktigt varför. Jag har skött mig otroligt bra ett tag nu och min kropp brukar kunna slänga sig ner några kilo då men inte nu. Har gått väldigt trögt neråt och så fort jag ätit minsta fel eller som i lördags, var på ridlektion och ansträngde mig rejält, så går jag upp i vikt. Förut var jag ju duktig jämt och skötte mig i lååånga perioder och kroppen ställde nog sig in på att förbränna. Men på senare tiden har jag misskött mig mer och mer så troligtvis har jag förstört min förbränning lite. Men det spelar inte så stor roll, idag vägde jag 70,7 kg. I tisdags 69,2. Det är ju ungefär här jag vill ligga. Skulle väldigt gärna vilja komma ner till 68 igen bara för att bevisa för mig själv att jag kan. Men jag mår bra när jag äter så här. Blodsockret håller sig på en jämn nivå, jag får inga direkta dumpingar eftersom jag inte har så mycket sockersug. Har haft några bestämda dagar då jag fått äta godis, som i tisdags då jag hade hela kvällen för mig själv o sovmorgon på onsdagen. Fast så här i efterhand, det var dumt! Hade verkligen inte behövt ha det. O det blir ju det att jag äter godis istället för mat. Lika igår, åkte ju hem eftersom jag hade sån värk i benet. Tog med en film och satt på Lottas soffa o käkade godis och tyckte synd om mig själv. Och henne, hon var sjuk. Så när jag åkte från henne efter 12 på kvällen nån gång hade jag fortfarande inte ätit riktig mat. MEN! Jag ska inte gå och fundera över vilka fel jag gjort, de är gjorda redan. Idag är en ny dag och jag har redan ätit gröt. Ska göra iordning mellanmål och packa ner matlådor till jobbet. Idag sköter jag mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0