Vändning?

Nej, nu är det fan dags att vända det här skithumöret. Orka en till surdag.

Så, vad har jag att vara glad och tacksam över. Orkar inte med sånt skit med att jag är glad att jag lever och har hälsan, det gör mig inte glad just nu. Men...


Jag är glad att min vovve just nu ligger inkurad mot mitt ben här i soffan.

Jag är faktiskt glad över att jag lyckas hålla min ekonomi så jäkla bra just nu. Har varit jätteduktig och sparat pengar. Har satt undan närmare 2000:- in på sparkontot hos mamma (där jag inte kan nå dem =P) och har ca 800:- kvar på mitt eget sparkonto. Väntar på räkningen från ridskolan som kommer hamna på 1100:- så ska se sen hur min ekonomi ser ut, alla autogiro har ju inte dragits än heller. Men jag har blivit otroligt ekonomisk =)

Björn gör mig glad. Bara att ha honom och veta att jag kan ringa när som helst o få prata. O jag är glad över att han står ut med mig; när jag e glad o pratar på i 190 o när jag mår dåligt.

Att ha en mamma o pappa som alltid ställer upp på mig, som gör allt de kan för mig och mina brorsor.

Lotta gör mig glad. När hon inte e pms-bitch =P

Är glad och tacksam över att ha en så bra arbetsgivare som är förstående och som inte blir sur för att man krånglar.

Jag är glad över att jag lyckats hålla min vikt rätt bra nu. Jag äter riktigt varje dag.

Jag är glad över att jag har städat här hemma. Trots trötthet i söndagskväll så städade jag hela lägenheten förutom badrummet. Så det är undanplockat och rent på golvet. Det mår jag mycket bättre av. Badrummet har jag ju iaf en stängbar dörr till ;)

Jag är väldigt glad att min Nicco mår bättre nu. Han har haft öppna sår på båda framtassarnas trampdynor plus en rejäl spricka mellan trampdynorna på en baktass. För en vecka sen kunde han knappt gå alls när vi var utomhus. När jag öppnade dörren tittade han upp på mig för att han ville bli buren bort till snön där det var mjukare. När han gjort sina behov klart ville han bli buren hem igen. Men nu springer han på grus och asfalt =)

Jag är glad att jag har ett jobb jag trivs med, o att jag har ett jobb öht!


O nu är gröten slut så nu har jag inte tid att vara glad över fler saker, måste hoppa in i duschen. Men jag är gladare iaf =)  Blir bara värre av att tänka på allt som är fel och jobbigt. Tänker man på det som faktiskt är bra så hjälper det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0