Pärlplatteneeds

Jag är så rastlös. Igår sov jag bara, idag har jag iofs precis vaknat så det är ju fullt möjligt att jag kommer göra detsamma senare. Men just nu, fan vad jag vill ha nåt att göra. När jag var liten älskade jag att vara hemma, kunde sitta hur länge som helst o bara glo på TV'n. Men nu blir jag så rastlös. Är inte tillräckligt pigg för att ge mig ut och göra nåt, vovven ska få en kortpromenad strax men mer än så blir det inte. Men jag vill pyssla med nåt. Skulle vilja ha lite fröer hemma så jag kan sitta och göra iordning lite sådder. Ska köpa de flesta blommor som ska stå på balkongen och trappen men tänkte så några tomatplantor åtminstone. Vill ha miniplommontomater och så hittade jag nån busktomat med gula tomater som såg lite rolig ut. Men tyckte inte jag hade pengar så köpte varken frön eller såjord. O jag är nog rätt sent ute nu =/  Men tänker ge det ett försök ändå sen när jag får lön, e ju bara typ tå veckor kvar. Som sagt, inga frön eller jord hemma och fortfarande rastlös. Skulle va jättenöjd om jag hade pärlplattor o syssla med samtidigt som TV'n e på. Eller om jag hade lite inspiration till o rita nåt. Ska ju iofs göra en platsbyggd "blomlåda" på balkongen. Den skulle jag ju kunna göra en ritning på så jag vet vad jag ska ha sen när jag ska köpa material. Tror det kommer bli jättebra, ska måla den vit och den ska följa hela avskiljningsväggen mot grannen. I den var det tänkt från början att det bara skulle vara blommor, typ att man kommer ut på balkongen och bara känner att det doftar sommar. Hade lite funderingar på luktärt men vet iofs inte hur de luktar. Men jag slopade den idén när Björn började prata om smultron. Så några rejäla smultronplantor skulle inte vara helt fel. O sen var det ju det där med busktomaterna. De lär ju få plats nånstans de också... O så vill jag ju att det ska dofta sommar. Kanske skulle ha nån blomlåda på balkongräcket också. Med nåt som luktar gott. På trappen på framsidan blir det iaf en hibiscus, de blommorna är Lanzarothe för mig =)  O om jag får plats vill jag ha en hängsälg nånstans också. Eller ett minikörsbärsträd. Vet inte riktigt hur jag ska få plats med allt, synd att jag inte har balkongen jag hade i Stigslund. Ca 35kvm balkong, de ni. Där hade jag kunnat fått plats med ALLT!!!

Ska göra om på golvet där ute också. Är ju bara betong nu och det är lite kallt att sätta fötterna på. Förra året var jag sugen på typ såna här plattor:


Men så var jag på Rusta för ett tag sen och såg deras konstgräs med fastsatta blommor :D  Tyckte det var så otroligt fult först när jag såg det, men sen började jag tänka på det när jag kom hem. På min balkong skulle det nog faktiskt funka. Det är så fult men samtidigt så härligt och jag kommer garanterat att skratta till varje gång jag går ut på balkongen. Så det kommer nog bli sånt. Sen var de inte så farligt dyra heller. 15 kr för en platta på 24x24 cm medans den ovan kostar 39 kr för en platta på 30x30 cm. Där finns det billigare varianter också, brukar finnas nå mängdrabatter där. Men det får nog bli konstgräset, blir det alldeles för trailortrash får jag väl slänga och börja om med trall istället. Så här ser det iaf ut:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0