Nyttiga muffins

Såna har jag bakat nu på kvällen =)  Fast vet inte riktigt om jag fick till det. Ska inte muffins svälla upp över kanten på formen lite? Mina ser platta och jättetråkiga ut. Fast det kanske blir så när man ska göra dom nyttiga... Tog faktiskt min första tugga nu och jag lär ju säga att så jäkla dumt va de inte. Helt okej faktiskt =)

Recept:

Nyttiga banan- och blåbärsmuffins

200 g blåbär
2 bananer
2 dl dinkelmjöl
1,25 dl grahamsmjöl
5 dl fiberhavregryn
0,75 dl råsocker
2,5 dl mjölk
2 ägg
3 msk olja
3 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 tsk salt

Blanda alla torra ingredienser. Mosa bananerna med en gaffel och vänd ner tillsammans med äggulor, mjölk och olja. Vispa äggvitorna till ett hårt skum. Vänd ner tillsammans med blåbären. Ha upp i formar och grädda ca 15-25 minuter beroende på storlek i 200 grader.


I ugnen:



Provsmakad:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0