Jag ska börja rida :D

På lördag kl 15 ska jag befinna mig på Gävle Ponnyklubb där jag ska ta min första ridelektion på 13 år. E sjukt nervös! Har pratat i evigheter nu om att jag vill börja rida. Förut var det att jag skulle gå ner i vikt. Så opererade jag mig ju. O de e 3 år sen nu. Då skulle jag ner under 80 kg innan jag ville prova. Nu har jag vägt under 70 ett tag så det är väl dags. O de ska bli så jävla kul :D  Jag behöver nåt att göra, behöver röra på mig också. Sen får vi se hur mycket jag vågar. Kommer ju va skiträdd för att ramla av. För att jag ska göra bort mig. Tänk om jag gör massa fel? Otroligt pirrigt men glad att jag vågade anmäla mig. Men jag står inte på stallbacken än, det finns fortfarande dagar kvar att ångra sig på.
O jag måste ha kläder! Ridbyxor, vantar! Hjälm! O nåt på överkroppen. Vägrar ha jacka, måste hitta lite tröjor att ha. Underställ kanske. Vägrar jacka, lager på lager is the shit. Men absolut viktigast är nog vantar, hatar att frysa om händerna.

O en av hästarna jag red på slutet finns fortfarande kvar =)  En gigantiskt stor prickig häst. Kommer ihåg att jag hoppade med honom lite, ska blir skitkul o få prova honom igen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0