Jag och Dusty

Ridlektion igår, aj aj aj. Stretchade ju inte så där jättebra förra veckan och har denna vecka haft djävulsk träningsvärk i musklerna på insidan av låren. Högra sträckte jag dessutom både i tisdags och i torsdags. Så illa att jag inte klarade av att köra bil. Åkte hem efter halva passet i torsdags eftersom det gjorde för ont att flytta foten mellan gas och broms. Så på ridlektionen kände jag redan när vi skrittade ner från stallet att det inte skulle gå så bra. Man kramar ju om med benen runt hästen för att hålla balansen och det gjorde skitont! O det var i skritt, dvs. när hästen gick. Sen inne i ridhuset travade vi en del och det gick bra konstigt nog. Men att göra snygga hörnpasseringar och skänkla ut hästen i hörnen gick icke! Vi gjorde en del volter (cirklar) och för att få till det trycker man liksom med innerbenet mot hästen. Smärta! Sen skulle vi trava över bommar, funkade inte heller. Man studsade liksom lite mer och tryckte åt med benen för att hålla balansen. Sen skulle vi galoppera och då sitter man ju ner i sadeln och återigen, klämmer åt med benen. Sen gjorde vi en hoppkombination på två hinder plus bommar före och efter. Samma sak där, försöka hålla balansen. Jag hoppade bara två gånger, o de gick liksom inte. Tappade lite kontroll över hästen efteråt för att jag hade så ont och inte kunde hålla emot. Galoppera gjorde jag bara en gång, det funkade inte alls. Men jag hade världens underbaraste häst! Åhh... Hon bara gjorde allt jag försökte få henne att göra. Var jättekänslig för de få hjälper jag kunde få till med benen. O hon bjöd framåt och ville iväg. Fan, henne vill jag rida igen när jag klarar av det! Underbara, härliga Dusty!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0