Update

It's been a while. Blivit lite dålig på att blogga. Tycket ändå att jag var rätt duktig att uppdatera när jag o Lotta var på semester, även om det klagats lite på att jag bara skrev om väder och mat.

Gick o väntade hela veckan på att jag skulle krascha ihop eftersom jag knappt sov nåt alls på nätterna och åt rätt dåligt; och i lördags kom det. Ingen ork alls och låg bara på soffan i princip hela dagen. Björn fick med mig ut på en tur med bilen på kvällen och då vaknade jag väl till lite. Fast stackars Björn fick väl en o annan grinig kommentar. Vi såg iaf tre älgar, först en ensam och sen en ko med kalv en bit senare. Vi tog en liten sväng med Nicco mitt i skogen också och då hittade vi kantareller =)  Bleka stackare iofs, men ändå =)

I söndags däremot var jag på kanonhumör! Riktigt glad och pigg hela dagen =)  Jag o Börne hade bästa dagen tillsammans på evigheter och det roliga är att idag kom vi på att det var den 18 i söndags, då hade vi varit ett par i 9 månader =)  Vi började dagen med att åka o shoppa "lite =P  Hamnade på ÖB och sen i Valbo, jag hittade en låda till alla hästgrejer på IKEA och sen var vi in på Hööks och handlade lite saker att stoppa i lådan. Blev lite allt möjligt, borstar, grimma, grimskaft och ett par nya ridbyxor till mig själv =)  Riktigt sköna med bred resår men lite halvskum färg. Typ nån ljusgrå färg som såg lite konstig ut. Hade hellre haft en mörkare men det spelar ingen roll egentligen. Huvudsaken att de var sköna! Ska ändå ha ett par till sen, ett par helskodda tänkte jag. Nu har jag åtminstone ett par så det får duga så länge. Hittade även ett par ridskor där, 169:- bara!!! O de var också jättesköna, jag använder ju de skor jag hade när jag red när jag var liten och de är ju lite slitna så skulle behöva ett par nya. Tyvärr hade de bara strl 37 inne och de var på gränsen till för små. 38 blir nog perfekt med strumpor i =)
På kvällen åkte vi till Cinque Trattoria, en italiensk restaurang uppe på söder. Jag älskar deras mat och det är verkligen skön atmosfär där inne. Satt kvar där väldigt länge för att vara jag, brukar annars bli rastlös och vilja gå ganska på en gång. Men det var så avslappnat och härligt att bara sitta och prata.

I morgon drar jag o Börne neråt. Första stopp är Eskilstuna där vi ska sova i hans brorsas stuga två nätter. På torsdag på dagen åker vi till Kolmården. På fredag blir det Göteborg, har bokat hotell fre-sön och ska se Pink och Takida =)  Ska verkligen bli sjukt kul! O sen under helgen ska jag väl helt enkelt visa Göteborg för Björn. Det blir Ramberget, Guldhedstornet, borgen med utsikt över Mölndal, Särös naturreservat, mina favoritsushiställen och så den bästa indiska restaurangen ever! Så förbered er på fler kort på mat =)

O de bästa av allt, idag blev det klart med stallplats. Ska åka dit om en timme och skriva på kontraktet =)  Stallet ligger ganska precis 1 km från mig om man går eller cyklar och 2 km om jag tar bilen, så otroligt perfekt! Paret som äger stallet verkar jättetrevliga och den andra hästen verkar snäll. Så det kommer nog blir jättebra! Erica heter tjejen och hon ville gärna ut och rida tillsammans med mig vilket känns väldigt bra, skönt att ha nån att prata med och så =)  Nä, asså, jag är bara så jäkla glad och lättad över att det har löst sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0