Projektet, ingen hemlis längre

Nu vet till och med mamma så kan ju äntligen prata öppet om det. Jag ska (förmodligen, förhoppningsvis!) skaffa häst =)  Är på jakt nu och har börjat provrida. I tisdags var det en islänning i Ockelbo som var hur mysig som helst. Jag tror verkligen att jag och den hästen skulle ha otroligt roligt ihop! Frida hette hon och hon var lugn och mysig i stallet men när vi red ut var det full rulle. Trodde ett tag att jag skulle ramla av i galoppen för då tog hon fart. Men när hon hade sprungit av sig var hon lättare att kontrollera. Verkligen skitmysig att rida, fasiken alltså. Hade jag fått bestämma hade jag hämtat hem henna på en gång! Men, hon har eksem. Så Karin har ju övertalat mig att jag inte ska köpa henne. Plus att jag inte kan ta första hästen jag provar. Men jag vill ju, så jag har inte sagt ifrån än. Ikväll ska jag prova en D-ponny. Förhoppningsvis får jag även till nån provridning på söndag. Ska försöka ta mig neråt Uppsala - Sthlm då och prova ett par hästar. Finns en häst i Uppsala som jag tror skulle bli bra. O då blir nog Karin nöjd också, den har kört en del western innan =)  Så efter de provridningarna får vi väl se vad jag känner. Vill prova runt lite, för även om jag just nu skulle kunna åka till Ockelbo och hämta islänningen direkt så inser jag att Karin har rätt, jag borde rida fler hästar så jag vet vad jag vill ha. Det är väl iofs bra att hon bankar lite vett i mig men jag är rädd att jag kommer ångra mig sen och fortfarande vilja ha islänningen. Får väl se efter ikväll också. Risken finns väl att jag fastnar lika mycket för den =)

När det gäller stallplats så är iaf det hyfsat löst nu =)  Har en plats i Sikvik dit jag får flytta när som helst, hon håller platsen tills jag behöver den. Är det nån annan som vill ha den så ringer hon mig först så jag får ta den innan. Väldigt bra =)  Dessutom ska jag åka och titta på ett stall på Milbostigen nu på lördag! Helt perfekt, det är ju där jag vill ha min häst =D  Massa skog bredvid, finns även ett par stall med ridbana och ett ridhus. Ingen aning om det går att låna/hyra men det hoppas jag =) 

Aja, provridning ikväll. En D-ponny som gått lätt A i dressyr och lätt B i hoppning. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0