Ledsen

Jag bestämde mig faktiskt för att köpa Frida. I natt. I morse var jag inte helt hundra igen men jag gillade verkligen den hästen det klickade och jag hade kul när jag red henne ute i skogen. Så jag tänkte maila ägaren och skriva vad jag kände och att jag ville ha henne veterinärbesiktad, för jag ville ha henne. Bestämde mig för det. Så hade jag ett mail från henne redan, såld =(  Så nu sitter jag o gråter.

D-ponnyn jag provred igår var jättefin och skön att rida. Det märktes att den var utbildad och kunde lite men vi klickade inte. Red en stund på banan och sen en tur i skogen men vi passade inte riktigt ihop. Vilket var synd för på den hästen hade jag nog kunnat lära mig en del. Hon kan nog bra mycket mer inom hoppning och dressyr än jag kan.

Att jämföra de hästarna, eller känslan att rida dem, det fick mig att bestämma mig för Frida. Så nu är jag ledsen. Men jag vet ändå nästa gång hur det ska kännas när jag hittat rätt och då ska jag inte lyssna på andra, då är det magkänslan som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0