En vecka framåt planerad

O de känns skönt. Idag kör jag mitt sista pass före semestern, har 17-04 och förhoppningsvis är minibussen fortfarande sönder och jag får köra en liten bil =)  Men jag tycker synd om Tord, den har nog stått på verkstad i ca en månad nu. Först skulle plåten och skjutdörren rätas ut lite efter att jag knölade till den mot en sten i våras. Sen skulle de kolla framvagnen som lät konstigt, tror det slutade med att både styrled och spindelled böts ut. Sen hämtade jag och Speedy ut den, då startade den inte. Tillbaka till Gösta Samuelsson dagen efter, de försökte ladda upp batteriet men till slut blev det byte. Annelill hämtade ut den och då funkade inte taxametern. Vet inte om det var kortslutning eller nåt. Nu är den fixad men batteriet tar inte mot laddning och det är inte generatorn det är fel på, nån sladd nånstans enligt mekanikern. I den här historien ska jag nog påpeka att Gösta Samuelsson har den sämsta verkstaden i ALLA kategorier! Oavsett om det gäller verkstaden i Gävle eller Sandviken. Inga reservdelar hemma, inte rätt mekaniker på plats när delen äntligen kommit. O när det löst sig och man ska hämta bilen har den fortfarande samma fel eftersom de bytt fel del, tillbaka till verkstaden o samma visa igen. Det var ju t.ex. jättebra att de böt batteri (efter att Tord påpekat att det var ganska nybytt och inte borde vara nåt fel!) och EFTER det inser att det var laddningen som krånglade. Ärligt talat, jag hade problem med batteriet på min lilla Renault 5 förut, o den funkade bara man startade upp den med kablar. Bussen stannade flera gånger medans man körde. Är det verkligen batteriet som är fel då? Det startar väl bara upp bilen?!? Aja, jag ska inte göra deras jobb. Det roligaste var ändå första gången den var inne på service; det lyser då en lampa som visar att det är dags. Den släcker de sedan inne på verkstaden och så börjar den lysa sen igen när nästa service närmar sig. Aja, ni fattar ;)  Iaf, de lyckades inte släcka den så den fortsatte lysa efter servicen. Rätt puckat och inkompetent. Men det roligaste var att jag körde en av deras mekaniker som såg lampan och började håna Tord för att han inte varit in med bilen på service i tid. Gissa om jag slängde i ansiktet på honom att det var deras anställda som inte kunde sitt jobb :D :D :D

Oj, nu flummade jag ut. Aja, morgondagen bjuder på camping på Strandbaden i Årsunda och grilla på kvällen med tjejerna =)  Sen hoppas jag på finväder på söndag så det blir en massa bad då =)  Direkt efter det drar jag upp till Kungsberg och sover med Björn i hans föräldrars hus. Stannar där till tisdag då jag åker vidare till Gränna och campar med Lotta några dagar =)  På måndag kommer Lotta förbi Kungsberg och grillar också. Jag o Björn ska göra en jordgubbstårta, hittade ett recept i GD för ett tag sen. Med kolasås och Maryland Cookies i. Lät skitgott! Kanske lägger upp receptet sen om jag gillade den. Gissar på snordumping eftersom det är grädde och maräng också, bara jordgubbarna som funkar för mig. På söndag kväll funderar jag på att försöka få mamma o pappa o bjuda på lite mat ;)  Vet att dom läser min blogg så de hinner säkert se det här inlägget innan jag frågar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0