Leva rätt, äta rätt - påbörjat

Första dagen på mitt nya liv har nu nästan gått. Jag har jobbat sen 20 igår och varit vaken sen 13-14 ungefär och lyckats hålla mig till "nya" dieten och livet. Inte en enda latte, inte en godis och jag har följt mattiderna och ätit varannan timme. Duktiga jag!

Vet dock inte vad jag ska kalla det, tänker i huvet att jag ska banta men säger jag det högt så skriker ju folk rakt ut. Får bara höra en massa om att jag inte ska gå ner mer nu, men det är ju egentligen inte det det handlar om. När jag äter riktigt äter jag mycket mer än jag gör när jag äter fel. Så vid min bantning får jag i mig mycket mer näring och mer kalorier och jag mår bättre. Vikten brukar också hoppa ner nåt kilo men jag är rätt stabil ändå. Det hoppar några kilo upp o ner hela tiden. O när det hoppat upp måste jag ju ta tag i det så det inte går upp ännu mer.

Men jag blir verkligen tokig på vissa. Får höra att jag äter alldeles för lite, i nästa stund så äter jag hela tiden. Lite o ofta är det jag mår bra av o ibland är det så att jag går undan på jobbet för jag orkar inte höra mer. Det var tre år sen jag opererade magsäcken och jag får kommentarer konstant. Nu är jag inne i en period då jag inte orkar lyssna och förklara mer. O jag vill inte heller behöva försvara att jag faktiskt äter en hamburgare ibland. Just nu har jag ju ballat ur totalt, som jag skrev om i förr inlägget. Men annars så är det ju så att jag nått min målvikt, jag är klar med viktminskningen. O jag behöver inte hålla lika hård diet längre, så länge det inte blir att jag byter ut näringsrik mat mot tomma kalorier. Det är väl det problemet jag haft nu. Ätit en bulle och blivit mätt och därmed inte ätit mat. Men vill jag ta en kaka till kaffet EFTER maten så är inte det några problem, normala människor med normal vikt ska kunna göra det. Är jag på ett fik ska jag kunna ta kladdkaka om jag typ äter en sallad före.

Ähh, e bara trött på allt vikt-tjat för tillfället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0