Idag blir det andra bullar...

... o på måndag börjar hårdköret! Har låtit mitt matmissbruk börja ta över mitt liv igen. De e inte jätteilla, ganska långt ifrån egentligen. MEN, det har börjat så smått. Idag har jag t.ex. inte ätit nån riktig mat öht, o inget mellanmål. Åt en smörgås till frukost, hamburgare o stripes på kvällen o sen en lussebulle. Smörgåsen va väl det enda som va nyttigt resten e ju bara skit. Lite godis har det dessutom blivit. Idag när jag vaknar (kom ju hem från jobbet nyss o ska sova strax) blir det en stooor kopp grönt te och sen gröt på havregryn, rågflingor o dinkelflingor. Då har jag en bra start på dagen åtminstone och så ska jag börja varje dag framöver, struntar jag i frukosten brukar det bara bli kasst sen efter de också. Så kör en mjukstart i morgon, målet är alltså att börja äta riktig frukost igen OCH att sluta köpa en massa mat/godis. Det där med pengar är en del i mitt nyårslöfte, gör av med alldeles för mycket på kaffe och snabbmat. Skulle kunna spara rätt mycket på att strunta i de. O dessutom, köper jag inget godis o bullar o latte så blir jag inte mätt på sånt o då äter jag riktig mat istället.
Det här har pågått för länge nu, de senaste månaderna har jag misskött mig mycket mer än jag ätit riktigt. Klart jag ballar ur i vanliga fall ibland men då handlar det om några dagar ibland, nu är det nog några dagar ibland jag har skött mig istället. Det dumma är att jag inte går upp i vikt just nu av nån konstig anledning. Det brukar annars få mig att vakna upp o inse att jag måste sköta mig. Bara för att jag opererat magsäcken betyder inte det att jag inte kan gå upp igen, det är mycket vanligare än många tror. O skulle det fortsätta som det gör nu, dvs. att alla gamla beteendemönster kommer tillbaka så är jag rätt illa ute. Kommer förstöra min förmåga att få dumping o de vill jag inte, den hindrar mig rätt ofta från att äta fel. Idag kunde jag äta en hel El Maco med friterad kyckling, det skulle jag inte ha kunnat göra för nån månad sen så det har redan försvunnit något. O har jag ingen dumping kommer jag kunna äta mängder de gånger jag vill eftersom passagen mellan magsäcken och tunntarmen numera är så uttöjd att jag kan fylla hela tunntarmen med mat. Inga problem alls att gå upp de 78 kg jag gått ner alltså! Men är jag duktig o sköter mig ett tag nu, typ tills jag åker utomlands är ju ett ganska bra mål ändå, då kommer dumpingeffekten tillbaka igen.
Dessutom kan jag bli rätt dålig om jag har för litet näringsintag. Hade en period förut då jag fick utmattningsdepressioner för att jag hade näringsbrist. Jag orkade ingenting, satte mig t.ex. på golvet en gång o kom inte upp. Orkade inte rent fysiskt att ta mig upp o såg ingen anledning att göra det heller. Var inte glad över nåt o ville ingenting. Första gången höll det i i en vecka sen varade det bara i några dagar och till slut lärde jag mig känna igen tecknen på att det var på väg. Skötte jag maten exemplariskt då ett tag så gick de tillbaka. Men så illa som jag skött mig nu är det nog inte långt ifrån, är förvånad över att det inte kommit än.
En sak till, jag måste dricka mer vatten. Det ingår också i min mjukstart, tillbaka till att dricka ca 2,5 liter vatten om dagen. Idag har det blivit max 0,5 liter plus en massa kaffe som är vätskedrivande.
Nä, som sagt, idag blir det andra bullar. Dvs. INGA bullar!




ALDRIG MER!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0