Bukplastiken

Det går framåt, helt klart! Jag använder dock gördeln fortfarande på dagarna. Enligt min kirurg skulle den användas i sex veckor men läste att andra rekommenderade sex månader för att allt ska läka i rätt position. Är ju ganska mycket invändigt som är sytt och tillrättalagt. Mina magmuskler har ju sytts ihop och sträckts upp, o de börjar kännas ganska rejält. Eller börjar o börjar, de har väl känts hela tiden men nu när det har läkt en del är det lättare att skilja ut exakt vad det är som gör ont. Jag har dock ingen direkt känsel nedanför magen. Förut hade jag ingen alls, nu känns det iaf när jag tar där men väldigt svagt och inte på rätt sätt liksom. Jag har iaf varit opererad i två månader och två veckor nu. Ska inte lyfta på sex månader men gör det redan nu. Har haft några rullatorer och en rullstol till och med. O de funkar, försöker lyfta med armar och ben och inte använda magen. O jag längtar som fan efter att få börja köra dagtid igen och få ett normalt liv. Att jag är grinig och påverkad av brist på solljus tänker jag inte så mycket på längre, det har liksom blivit en del av vardagen. Däremot kommer jag nog få en rejäl kick den dagen jag går upp på morgonen och är vaken hela dagen =)  Lär ju vända på dygnet till jag åker utomlands åtminstone, tänker inte sova hela dagarna då!
Mitt största problem annars med plastiken är nog höfterna. På den högra är det för mycket hud i överkant så typ ca sju cm viker sig över snittet. Tror det är det dom kallar hundöron och jag tror att det korrigeras med lokalbedövning. De värsta är väl att det gör ont bara. Förjävla skitont om jag råkar stöta i höften mot nåt. Även den vänstra gör ont men e inte lika illa.
Det svullnar fortfarande upp e n del när jag tar av gördeln men jag tycker ändå inte att det är lika mycket som förut. Ska bli kul o se sen när allt är färdigläkt vad det blev för resultat av det hela. Hur det än blir så ska jag inte operera mig alls det här året! Kanske korrigeringen på höften då men inget annat. Funderingar finns dock på att göra brösten men främst höfterna och ryggen. Det har tagits bort så mycket på magen men höfterna står ju ännu mer rakt ut nu när huden på magen dragits ner. Ska fundera på om det är värt det men absolut inte i år. Det här året ska jag bara ha så kul jag kan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0