Året som gått!

Borde jag verkligen skriva om nån dag, nu eller senare, hmm... Sitter på jobbet o kan väl inte påstå att jag har så där jättemycket att göra ändå.

Januari, Februari: Bodde på Brynäs med Micke. Hade ångest och velade fram o tillbaka hur jag skulle göra. Allt hade gått för fort och blivit för seriöst och jag fick panik. Samtidigt som han var en jättebra kille så var han inte den rätta killen för mig. Hade ångest och tankar på om det var mig det var fel på för att jag jobbade nätter eller om det var oss det var fel på, att vi inte passade ihop så bra som jag först trodde.

Mars: Beslutet togs, skrev på för ny lägenhet i Hille. En liten etta på 29 kvm till mig o Nicco, ca 150m från mamma o pappa. Var fortfarande tillsammans med Micke och hoppades på att det skulle bli bra om vi tog ett steg tillbaka o flyttade isär. Fick mynt slängda i ansiktet av en kund, gjorde polisanmälan o kände mig väldigt otrygg på jobbet efter det. I slutet av månaden fick jag nycklarna till lägenheten, va tvungen o ringa HSB o klaga för den va så dåligt städad. E tydligen släkt med tjejen som bodde där före mig dessutom.

April: Flyttade in i lägenheten, målade om i rummet. Blev vita väggar med en turkos fondvägg. O många vita möbler mot väggen, va riktigt nöjd! Började se mig om efter en sommarstuga eftersom jag fick dille på att ha ett grönsaksland och nånstans att sola. Balkongen i nya lägenheten va så himla liten.

Maj: Var till läkaren på HC och fick remiss därifrån för bukplastik. Ringde till Gävle sjukhus och blev förflyttad till Plastikkirurggruppen på Sabbatsberg. Tittade på stuga i Mårtsbo men de blev inget. Åkte taxi med Björn för första gången.  

Juni: Togg beslutet att göra slut med Micke, några dagar före midsommarafton. Det förblev helt slut i en vecka sen beslutade vi att ta en funderare, inte vara tillsammans men ändå inte träffa andra. Fick kallelse till Plastikkirurggruppen, besök i augusti, skitnervöst! Var och tittade på stuga i Hille, i närheten av Hillesjön. Jättemysig!

Juli: La ett bud på stugan, 30.000:-. Säljaren hade begärt 75.000:- men gick ändå ner till 40.000:-. Jag bestämde mig till slut för att dra mig ur, började titta på ett hus i Oppala istället. Som jag verkligen, verkligen ville ha! Hade kunnat göra det så otroligt mysigt och ta fram alla gamla detaljer. Nådde min målvikt sista helgen före mitt livs första semester, 70 kg :D  I mitten av månaden åkte jag till Strandbadens camping i Årsunda med kompisar och hade skitkul! Ett av de bästa minnena från sommaren! När jag kom hem gjorde jag helt slut med Micke, kände att det inte var rätt att fortsätta. Drog mig även ur affären med Oppala-huset och ville bara vara fri från ansvar och krav.

Augusti: Festade runt och levde singelliv till max, älskade det. Var på bedömning för bukplastik och fick godkänt men var inte alls nöjd med kirurgen och hade ångest för hur jag skulle göra. Åkte taxi med Björn för första gången sen jag blev singel ;P

September: STORT tjejbråk eftersom jag råkat prata för mycket med fel kille. Mådde inte alls bra efter hela den grejen. Blev väldigt mycket festande öht, söp bort väska med nycklar och kort i. Fick samtal från underbara
Söders El som hittat allt. Åkte taxi med Björn igen.

Oktober: Fick smeknamnet Askungen eftersom jag söp bort väska, jacka och ena skon på Heartbreak. Som tur var hade en av bartendrarna hittat allt. Målade om den turkosa väggen till mörklila, blev mycket bättre. Jag fyllde 27 år och hade lite födelsedagsmys hemma hos mig. På natten när jag skulle hem från krogen raggade jag upp taxichauffören eftersom jag ville ha efterfest. Det var Björn så klart, jag blev jättekär och vi blev tillsammans. Var på kryssning med Lotta sista helgen o fick spendera hela söndagen med den så underbara Kalle.

November: Gjorde bukplastik och fick en blödning i magen efteråt så jag var tvungen att opereras igen. Var tvungen att ha kvar dränagen i hela nio dagar och därmed inte duscha på den tiden. I början sa Björn att jag luktade gott ändå, på slutet hette det att jag luktade Elin. Magen svullnade upp och jag fick så mycket vätska i buken att det skvalpade runt där inne. Fick världens underbaraste värktabletter, Citodon, gick runt o va hög större delen av tiden.

December: Började jobba igen, var fortfarande stel men det funkade. Åt för många skumtomtar på Lucia. Mådde allmänt halvkasst hela månaden pga. nattjobb och inget solljus. Hade en mysig nyårsnatt med brudarna =)

Har säkert glömt massor men det var året i det stora hela. Har lärt mig en massa om mig själv, både genom att vara i ett förhållande och sen singel. Förhoppningsvis kommer jag inte göra samma misstag igen men garanterat andra.


Kommentarer
Postat av: anonym

hej jag undra vad det var för färg du använde på väggen den mörklila??? tacksam för svar

2013-11-21 @ 12:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0