Nytt kök? (mår bra :D)

Har länge velat förändra mitt lilla kök, eller rättare sagt pyttelilla kokvrå. Har haft små idéer här och där men ingen riktig helhetsidé för hela köket. NU vet jag hur det ska se ut :D  Hur svårt som helst att förklara för den som inte varit in men "bordet" som idag är vitt och lite trekantigt ska bytas ut mot en bänkskiva som ska målas svart. Inte heltäckande svart utan träet ska synas igenom lite. Har redan en ekhylla med svarta konsoller på väggen bredvis. En till sån under ska det bli också och magnetlisten som sitter där ska flyttas. Bredvid fläkten ska två ekhyllplan med svarta konsoller också upp. Ett litet problem där är att IKEA slutat sälja de hyllplan jag redan har. De är i massiv ek och jag hittar de helt enkelt inte längre. Hittade liknande på Rusta men då är de ju inte exakt lika det hyllplan jag redan har. Skulle iofs behöva en till hylla i badrummet och där har jag också ek, kanske helt enkelt flyttar in det dit och börjar om i köket...

Men det är så härligt att ha idéer igen. Så här är jag när jag mår bra, kreativ! Har massa idéer när det gäller allt, inredning, kläder, jobbet, ALLT! Så jag är nog fan på väg tillbaka. Tror de kan ha att göra med att jag varit vaken dagtid och fått solljus och att jag nu haft några dagar för mig själv, har kunnat slappna av lite. Det behövs verkligen! Det är nog säkert en månad sen som jag inte hade fullt upp, eller ännu längre sen. Skulle kanske egentligen behöva ta ledigt en vardag när ingen annan e ledig o bara slappna av, åka till köpis o shoppa o fika lite. Ta en sväng på IKEA. O alldeles för mig själv, inte behöva prata med nån. Måndag den 1 mars e jag faktiskt ledig men då ska jag på rättegång o kommer nog va helstressad över det. Den dagen blir det nog knappast nån avslappning. Men veckan som kommer har jag faktiskt dagpass på vardagarna, det är ju så jag hinner sitta o ta de lugnt på kvällarna iaf =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0