Nystart!

Pga. att jag mår skit så har jag ju naturligtvis också gått upp i vikt. 71 kg stannar vågen på nu, dvs. 3 kg mer än jag borde väga. Eller, egentligen är det ingen panik att väga 71, inte 75 heller om jag skulle gå upp mer. Så det är inte själv vikten jag mår dåligt över eller att jag gått upp. Men jag vill inte att det ska fortsätta uppåt, till slut är jag där jag inte mår bra. Så det är lika bra att ta tag i det innan det blir mer.

Det var nog innan jag träffade Björn som jag verkligen skötte mig duktigt men med ny pojkvän så är det ju alltid svårt att äta riktigt och regelbundet. Massa mysmat och fika har det blivit. Men nu tänkte jag sätta igång och vara hälsosam. Dels för att gå ner de här tre kilona, dels för att jag tror psyket skulle må bra av att kroppen får näring och normala blodsockerkurvor.

O så tänkte jag försöka blogga om det, både så här och via mobilen. Förut var det många som frågade hur jag åt och vad jag gjorde för att gå ner i vikt och jag har länge tänkt skriva om det. Nu får det bli en pepp till mig själv och förhoppningsvis till andra. Tänkte både försöka få med lite tips o råd som jag haft nytta av (kan vara bra att påminna sig själv dessutom!) och skriva matdagbok så ser ni vad jag stoppar i mig, både bra och dåliga saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0