Matdagbok 100223

06.15: ICA's flerkornsbröd med två skivor kalkon och två ringar röd paprika.
08.30: ICA's flerkornsbröd med två skivor kalkon och två ringar röd paprika.
11.15: 7 köttbullar, 1 dl pulvermos, 1 dl grönsallad, 0,5 dl pizzasallad, 1 msk lingonsylt, 1 msk brunsås. Halv kanelbulle.
13.45: ICA's flerkornsbröd med två skivor kalkon och två ringar röd paprika.
15.45: En halv ICA's flerkornsbröd med en skiva kalkon och en ring röd paprika.
18.00: 1 dl råris, 1 dl gröna ärtor, 2 msk hackad spenat, 1/2 kycklingfilé.
21.00: 2 dl fullkornspasta, 1 msk pesto, 3 skivor olivbröd.

Jag e nöjd! Älskar brödet som jag provade för första gången för nån dag sen, håller mig otroligt mätt på det men skulle nog kunna ta mindre bit av det. En hel skiva blir nästan för mycket. Klarade ju mig till och med på en halv skiva men det kanske inte skulle fungera om alla mellanmål var så små. 2/3 kanske. Eller halvor med mer pålägg. Kanske avokadoröra istället för smör, mättar mer och ger nyttigt fett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0