Varför måste det snöa just idag?

Jag som ställt väckarklockan extra tidigt för att kunna ta en långritt ute. Sista dagen som sjukskriven nu. Tror jag iaf, Tord vägrade ju svara när jag ringde igår och min sjukskrivning gäller egentligen i morgon också. Tänkte jag skulle börja en dag tidigare men har jag otur nu så har han väl lyckats hitta en annan chaufför. Eller tur kanske man ska se det som för jag ska ha 84 och den står utomhus, totalt översnöad i morgon bitti om det fortsätter så här.

Det får väl helt enkelt bli ett pass i ridhuset istället, har ju tänkt ha galoppträning ett tag. Läste lite bra tips på ett hästforum. Har börjat köra efter Annas tips om galoppintervaller i olika tempon, det här jag läste om nu skulle man köra 10 galoppsprång sen göra nånting nytt för att hålla hästen lite vaken på att det händer saker. Oliver kan ju inte galoppombyten, o inte jag heller, men nånting nytt får bli volter eller tempoväxlingar. Är otroligt sugen på att börja med just galoppombyten men vi lär ha säkrare galopper först. Han lär ta vänster galopp för vänster skänkel och höger för höger. Det är lite si och så med det just nu. Han börjar söka sig neråt i galoppen så det kanske får bli ett mål idag, gå i form i galopp. Tror inte att det är helt omöjligt, vi har bara inte jobbat nåt på det. Men med lite volter, prova med mindre och mindre volter också, så går det kanske.

Jag är så sjukt jävla trött! Ville bara tillägga det också. O min benget till häst är nu en tjockis igen. Ökade ju på mer mat efter förra veckan då jag fick ett rejält blåmärke på insidan av låret av hans beniga manke, tyckte faktiskt att han såg rätt fin ut i kroppen då också. Men sen kom ju hjärnskakningen och därmed mindre ridning, igår när vi kom in såg jag att han under den här tiden fått rejäla fettkuddar! På den korta tiden, dessa här han inte haft på väldigt lång tid. Får väl se nu om det räcker med bara mer motion eller om jag lär dra bort det där halva kilot igen...




Fettdepåer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0