Seg

Sitter faktiskt hemma och bara tar det lugnt och myser nu. Borde kanske varit i stallet redan och pysslat lite men jag orkar inte. Kaffet och datorn lockade mer än Oliver för tillfället ;)  Idag blir det, trots det fina vädret, bara lite longering ch sen kommer Hannas brorsdotter Tilde och rider. Tänkte att det är bäst att longera busponnyn lite före så att han gjort av med en del energi redan. Sist gick det ju väldigt bra och han skötte sig men nu har han ju stått ganska vilande senaste veckan, först för att det strulade med jobbet nån dag förra veckan, sen gick jag hem med näringsbrist och orkade ingenting. O på torsdagen fick jag ju hjärnskakningen, så sen dess har vi inte gjort många knop. Tänkte att eftersom jag borde äta lunch vid 14 så åker jag till stallet efter det, då hinner jag greja lite innan de kommer.

Vet inte om jag skrivit nåt om att Oliver är satt på bantning här, men i början av förra veckan red jag honom barbacka och fick ett blåmärke på insidan av låret av hans beniga manke, de du ;)  Galopperade och skulle hoppa och då svängde han fortare än jag tänkt så manken slog i och det gjorde jävligt ont. Stort blåmärke blev det. SÅ nu är bantningen faktiskt avklarad, maten höjd med 0,5 kg hösilage om dagen och det är bara muskelbyggande som gäller =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0