Det här var efter ridturen idag, han var s...

bild0645 (MMS)

Det här var efter ridturen idag, han var så svettig så jag svampade av honom och det kliade nog i pälsen. Idag skötte han sig :) Igår gick det ju inte så jättebra, när vi skulle rida en bit längs vägen började han testa mig en massa, genom att när det kom bilar backa ut i vägen. Jag red bort till en stig och in på den en bit. När jag skulle hem igen var han värre, småhoppade och mest ut i vägen, speciellt när det kom bilar eftersom han märkte att jag inte vågade korrigera honom då. Var till slut tvungen att hoppa av för att det blev för farligt. Ledde honom en bit och red sen i skogen och i hagen. O det funkade väl inte heller, han bara jäklades och krånglade hela tiden. O jag vill inte sluta när det går dåligt. I hagen försökte jag mig på lite galopp, det funkade efter ca 10 försök och då gjorde han bakutsparkar i varje galoppsprång. Till slut lyckades jag få honom att galoppdra normalt och efter det slutade vi. Så idag var han nog rejält trött, jag tror inte för en sekund att han


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0