Känner mig som Fred i kroppen

Eller som Fred ser ut att göra när han har riktigt ont. Svårt att resa mig, stel som fan o de gör faktiskt ont i typ lederna eller musklerna, kan liksom inte peka ut ett speciellt ställe, bara överallt liksom. Eller jo, knät då, där gör det väldigt ont när jag går. Får ju skylla mig själv när jag har för höga heels tillsammans med för mycket alkohol =/   Så här såg benen ut när jag vaknade på söndagen, va tvungen att ta kort för jag tyckte nästan att de va lite komiskt.



Förutom att jag gjorde bort mig rejält (ångest!) så va allt som hände på fredagen förra veckan ganska roligt så här i efterhand. Jag o Lotta skulle sitta o mysa för oss själva, båda hade jobbat på dan o va lite småtrötta. Vi skulle blanda Scooby Doo-drinkar o dricka vin.



Scooby Doo nr1




Vi drack inte upp allt, men nästan ;)


Va inte ens helt säker på att vi skulle ut nåt, kanske gå på Helt Enkelt bara. Efter några för många Scooby Doo hamnade vi så klart på Heartbreak. Träffade på lite folk där, hade ganska trevligt. Jag drack alldeles för mycket, hade alldeles för höga klackar och ramlade alldeles för många gånger. Fasiken vad pinsam jag är! En av gångerna lyckades dessutom mina helt nya, ganska tighta jeans gå sönder, från höften och ner till knät, snyggt! Vaknade 09:50 dagen efter av att de ringer från Söders El och frågar om jag tappat bort mitt bankomatkort. Näe säger jag, det tror jag inte. Då säger han att de hittat ett bankomatkort och ett taxileg instuckna bakom gallergrinden till deras ingång. Fasiken tänker jag, klart de e mitt om de e ett taxileg med. Får skjuts från där jag sovit, hittar inte på min väska när jag ska åka, har alltså ingen nyckel hem heller. Måste åka hem till mamma och pappa för att hämta extranyckel. Måste kliva in där, fortfarande lite småfull, barfota eftersom jag inte klarar att gå i skorna, med söndertrasade byxor och säga att jag supit bort nyckeln hem. Dessutom fråga om de kanske ska in till stan och skulle kunna hämta kortet och leget på Söders El. Tur mina föräldrar är lite coola! Pappa sa dock nåt om att jag dricker alldeles för mycket. Mamma skulla in till apoteket eftersom hon haft öroninflammation och spräckt båda trumhinnorna under natten. Därför orkar hon inte gå in på Söders El själv och jag får följa med. Fortfarande en blandning av rejäl baksmälla och lite full får jag sitta i bilen och vänta på mamma när hon går in på apoteket, sen till Bodins o köpa tårta o sen till Söders El, hämta leget, ge tårta som tack, förklara att jag va så full så jag söp bort väskan. Sen upp till Lotta, hämta alla kläder från igår. Sen förbi ICA i Strömsbro för mamma ska handla. Sen äntligen hem, krypa ner i sängen och bara sluta ögonen och somna.

I onsdags ringde de från Söders El igen, de hade planterat om lite blommor i blomkrukorna utanför och hittat mina nycklar där =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0