Hundvakt

Sitter hemma hos mamma och pappa och är hundvakt åt Mira och Rocco. Mamma är på tjejfest och pappa har varit på hockey och är väl ute på krogen tror jag. Idag har varit en riktigt kass dag i matväg, eller ända sen jag blev sjukskriven har det varit kasst. Idag har jag ätit riktigt mat en gång, hos mormor och morfar. Inte ens frukost före det. Sen har jag levt på godis, ostbollar och chips hela dagen idag. O nu alldeles nyss två hårdbrödmackor med leverpastej. Så jävla kasst. I vanliga fall äter jag gröt till frukost, balanserad lunch och middag och 3-4 mellanmål under dagen. Jag måste återgå till de innan jag klappar ihop helt. Det konstiga är att jag just nu inte går upp i vikt, vägde 69,5 idag vilket är ungefär vad jag brukar ligga på när det är som lägst. Iofs borde det väl vara lite lägre nu när de tagit bort 2,1 kg från magen men jag är så jäkla svullen så är till och med tjockare just nu än innan operationen. Hade på mig taxibyxorna i onsdags när jag tvättade, dessa va lite för stora före min bukplastik. Nu får jag inte ens igen knapparna o då har det ända tagits bort två kilo enbart från magen, de borde vara alldeles för stora nu. Men så svullen är jag alltså. Var ju ner till Sthlm i torsdags, svullnade till rejält efter att de drog dränagen förra torsdagen och det blev värre och värre för varje dag. Trycker jag på ena sidan av magen går det en stor våg under huden till den andra sidan. Solklart att det är vätska som måste ut enligt mig. Inte enligt min kirurg, ni vet den jag knappt hade nå förtroende alls för före operationen. Va som sagt ner i torsdags, va riktigt nervös före eftersom det är det här jag fasat för mest. En gigantisk nål som ska in och suga ut vätskan. Först klämde hon lite på magen, sa att jag var svullen vilket jag också är. Sen såg hon hur västkan skvalpade runt. Fick lägga mig på sängen på sidan, först en bedövningsspruta och sen den andra nålen. Rätt tjock och lång nål, men det sjuka är att jag tydligen inte har nån känsel där än så kände inte ens när hon bedövade mig. Hon tryckte in den andra nålen, drog lite in och ut för att försöka hitta vätska. Fick inte ut nåt så hon provade på ett annat ställe, samma sak då, hittade inte på nåt. Bara några få droppar kom ut. Hennes förklaring var att jag var svullen i vävnaden och att vätskan ligger mellan vävnadslagren. Jag tror henne inte. Ligger den mellan vävnadslagren skulle det inte "skvalpa" så mycket, det skulle inte gå vågor under huden. Det känns inte logiskt. Sen hade hon bokat in mig direkt efter en operation som hade dragit ut på tiden så hon tog mig under operationen istället, dvs. hon var stressad. Det känns som att hon inte försökte tillräckligt mycket liksom. Hon bytte tejp över snittet också. Såg när jag kom hem att på ena höften satt inte ens tejpen över såret, den satt bredvid och slutade några cm före snittets slut. Också det ett tecken på att hon var stressad. Får väl se hur jag gör med allt, känner just nu att jag inte orkar ta tag i det. Jag är ju pigg o så också, ingen feber eller onormal trötthet så det känns liksom inre akut o göra nåt. Det spänner mest och gör lite ont i vissa lägen. Blir det värre eller att jag känner att jag vill göra ett nytt försök gör jag det här i Gävle istället. Skulle vara skönt att få ett till utlåtande oavsett. Antingen får ju nästa läkare ut vätska eller så kanske jag får höra samma sak igen, o då kan jag acceptera det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0