Trött o sliten!

Vaknade nyss, har sovit dåligt och är sur och grinig. Idag känns det som att jag har en massa grejer jag måste göra. Städa t.ex. som jag hade tänkt gjort första veckan för att slippa känna ångest över det resten av semstern. Jag blev iaf klar med köket och hallen, det är så långt jag alltid kommer eftersom min energi tar slut efter de rummen. Ibland orkar jag badrummet också men själva rummet, det jag spenderar mest tid i, bli aldrig städat. Gissa hur det ser ut liksom. Lotta sa en gång att jag borde börja i det rummet nästa gång men då tycker jag att det blir fel ordning, helt sjukt =)

Mitt andra måste idag, plantera om lite blommor på balkongen och flytta jordgubbsplantorna till framsidan istället. De stod där tidigare men nån åt upp alla jordgubbar och då hamnade de på balkongen. Nu kommer det tyvärr inga bär längre så kan ju lika gärna flytta tillbaka dem. Så här ser det förresten ut på balkongen just nu:



Lite överfullt och ingen plats för att sitta och sola. På bordet står det förutom jordgubbarna två tomatplantor och en gurkplanta som borde ha planterats om för länge sen. Gurkan ska stå i den första vita lådan till höger men det saknas lite jord. Skulle behöva en stor stark karl som kan bära dit en säck ;)

Mitt tredje måste, gå på sommarkväll. Det borde inte ses som ett jobbigt måste att behöva gå och lyssna på bra musik men jag är ju så jävla bekväm jämt. Kommer jag på impulsivt att jag ska göra nåt så går det jättebra, har jag planerat nån dag i förväg måste jag tvinga mig dit. Ska till ut på Kharma i Sandviken på fredag, tycker att det ska bli jättekul verkligen. MEN, på fredag, lovar att jag kommer sucka och stöna över det då =)

Och så borde jag verkligen tvätta idag, speciellt om jag ska åka på kryssning i morgon. Vilket jag ju ska. Vet inte vad jag hoppas på mest, att det ska finnas nån avbokning på Viking eller att det blir Eckerö. Åker vi Eckerö går jag ut på fredag, blir det Viking ligger jag bara hemma och är bakis då.

Först ska jag iaf ta en lång dusch =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0