Nytt ryck!

Jag har gått upp tre kg sen min semester började för typ en och en halv vecka sen, nu lär jag göra nåt åt det! Mitt största problem är inte att jag äter fel, jag äter för lite och för sällan. Som de flesta vet så är jag magsäcksopererad och ska äta varannan timme, då mår jag bäst fysiskt och psykiskt och vikten går dessutom neråt fortfarande. På jobbet lyckas jag få till det riktigt bra med maten för det mesta men så fort jag är ledig ballar det ur. Hur sjukt är inte det!?! Jag har ett grymt oregelbundet jobb utan några raster egentligen och hinner äta men icke när jag är ledig och har all tid i världen. Problemet blir då också att jag är otroligt hungrig/sugen på kvällen, kroppen har inte fått i sig tillräckligt mycket näring/energi under dagen och skriker efter det. Snabb energi = socker och jag blir otroligt sötsugen. Igår var första dagen på semestern som jag inte åt glass eller godis på kvällen. Idag ska bli den andra. Idag ska jag äta och äta och äta.



Till frukost blev det ett glas citronvatten (äger endast ett vanligt vattenglas så dricker typ alltid ur vinglas, vardagslyx serru!) och en solruta med ett stekt ägg på.
 



Ägget stekte jag i min nya blommiga stekpanna (Åhléns 199:-), snygg va =)

Nicco kom och hoppade när jag fotade frukosten så tänkte ta nån bild på honom också men det var inte så lätt. Han kan ju inte vara still!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0