Letar soffa

Vill ha en ny soffa, funderar antingen på nån typ av modulsoffa som jag kan fortsätta bygga på sen när jag bor större eller en väldigt billig men framförallt charmig, äldre soffa. Bor ju som sagt väldigt litet, har endast 29 kvm att hoppa runt på. Rummet har jag delat av med en halv vägg så att man får som en liten avskärmad yta för sängen. Jag har en dubbelsäng som då tar en del plats vilket gör att soffan inte får vara speciellt stor. Max 1.90m får den vara och det är grymt svårt att hitta en sån liten soffa! Jag har länge velat ha en divansoffa men det har jag gett upp, det finns helt enkelt ingen så liten.
Har hittat många olika tvåsits men ingen jag fastnat för. Vill hitta nån riktigt udda och rolig eller så lägger jag ner lite pengar och köper en ny. Troligtvis kommer jag inte bo i den här lägenheten så länge till. Jag har sökt en tvåa i samma hus som jag bor nu, tyvärr finns det bara fyra och i två av dem bor det redan helt nyinflyttade. Men nån gång lär väl nån flytta. Så då känns det lite dumt att köpa nånting nytt, även om det blir en modul som går att göra större. Det är ju svårt att veta nu om den skulle passa i nästa ändå.

Mina kvällsfunderingar. Borde finnas viktigare saker att tänka på men jag är inne i en skapa-o-förändra-fas. Funderar mycket på inredning, kluriga lösningar och färgsättningar. Även på kläder, är så trött på min stil och vill förnya mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0