Första inlägget!

Och det blir till enbart för att jag sitter och är alldeles uttrökad på min semester. Det tog ändå en och en halv vecka innan det hände, jag hade nog tippat att jag skulle vara i detta stadie redan för en vecka sen.

Hade jag bara lyckats vakna lite tidigare om dagarna så hade jag kunnat måla om min turkosa vägg, den ska bli plommonlila istället. Behöver åka till Rusta och köpa vit färg plus nån roller och sen till Färgton och hoppas på att de har just den färg jag vill ha. Hittade en på Coop som kanske skulle kunna duga men den kändes ändå inte helt rätt. Jag har i mitt rum (låter som om jag fortfarande bor hemma men har man en liten lägenhet så har man!) tre vita väggar och en turkos, mycket av inredningen går också i vitt så plommonlila borde bli bra, eller?
Förresten, plommonlila vette 17 om jag kan kalla det, vill ha mörkare, typ aubergine!

Var förresten till Make-up Store idag och fick mig en sminklektion, helt underbart var det att sitta och bli ompysslad. Till och med njöt när hon plockade mina ögonbryn =) 
Tyvärr har jag inget bra ljus till nån av mina speglar hemma så kommer omöjligt få till det här hemma. Alldeles för mörkt i hallen där stora spegeln hänger och ljuset där kommer uppifrån vilket bara gör att jag får en massa skuggor i ansiktet. I badrummet är lampan alldeles för svag. Har dock funderat lite på att byta ut det badrumsskåpet mot ett med inbyggda lysrör i spegeln eller med spots ovanför men då kommer problemet med att koppla in det. Hur 17 kopplar jag elen, det är ju knappast bara att sätta i kontakten i ett badrum.
I mitt rum är ljuset mycket bättre tack vare fönstren och de vita väggarna så troligtvis blir det en sån här på den blivande lila väggen:
 
Finns på Ellos

Finns på Ellos


Nu är det dags för mig att sova, inte för att jag är direkt trött men linserna bröjar torka ut nu.
Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0