Moneyproblems

O just nu när jag har så sjukt kasst med pengar (fick lön den tionde, 9200:- o har räkningar på 9000:-) så kommer det så klart en totalt oväntad räkning på 500:-. O för vadå? Jo, en fucking jävla förseningsavgift från Transportstyrelsen eftersom jag råkade betala min trängselavgift fyra dagar för sent. Det är inte ens en påminnelseavgift, jag hann aldrig få en påminnelse. Hittade räkningen som jag glömt bort, betalade 30:-, får en jävla förseningsavgift på 500:-. Det är ju en jävla tur att jag inte har barn för då hade dom blivit totalt julklappslösa. O jag kommer bli totalt utlandsresalös =(  Har ju planer på att sticka till Thailand i slutet på januari med Lotta när hon fyller 30. OM det ska bli av lär jag antingen få en sjukt jävla bra lön i januari, hinna få pengar från försäkringskassan eller hinna få pengar från Niccos försäkringsbolag. Hade en del apotekskvitton för Niccos medicin som jag skickade in igår. Får tillbaka de pengarna från Folksam men de är ju inte heller världens snabbaste. Tidigare har det tagit ca 6-8 veckor innan jag fått pengar och nu är det dessutom jul o nyår, lär ju knappast gå snabbare direkt. Eller så kan jag ju hoppas på att få sjukt mycket dricks framöver, känns rätt hopplöst där också. Körde natt förra fredagen, fick 15:- på hela natten! Riktigt kasst! Fast den här natten som ändå e en vardagnatt har jag fått strax över 200:-, rätt bra =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0