Idag blir det julmys med Björne =)

Sitter på jobbet nu så ska bara hem o sova en stund först. Sen kommer Björn förbi o vi ska göra lite julmat o byta julklappar. Vi har haft massa problem med att komma på vad man egentligen har på ett julbord. Han borde ju ha lite koll eftersom han va på Stor & Litens julfest på Engeltofta men minnet från den kvällen sviker tror jag =P  Vi gjorde iaf julskinka i måndags, den blev verkligen jättebra =)  Så sån har vi o så ska det bli köttbullar, jansson, pepparlax, tre olika sillar, leverpastej, rödbetssallad, kokt potatis, salami, revbensspjäll. Skriver egentligen för att jag själv ska försöka komma ihåg. Måste fråga mamma hur man gör hennes köttbullar, vägrar köpa eller följa nå annat recept! Risgrynsgröt har vi också, sån där färdig men jag får ju sån jäkla dumping av den så lär nog ta det lite lugnt. Prinskorv struntar vi i, jag brukar typ äta en för att de finns där o Björn äter ingen. Så visst, hade det funnits på lösvikt o jag kunnat köpa en så hade jag nog gjort de. Men de e ju typ 30-pack o va ska jag me 29 prinskorvar till?

Julafton kommer spenderas med släkten. Först på förmiddagen blir det kålsoppa och skinksmörgås hos mamma o pappa. Dit kommer pappas sida av släkten. Den sida som jag knappt träffar alls men dom är verkligen roliga o prata med när man väl ses. Förut var det farmor o farfar som hade kålsoppan men jag tror mamma tog över det efter att farfar gick bort. Sen åker vi iaf till mormor o morfar så vi e där till Kalle börjar ungefär. O där blir det massvis med julmat efter Kalle. Sen kommer tomten, tur det fortfarande finns barn. Skulle nog kännas skumt om det inte kom nån o lite onödigt ändå om vi bara var vuxna =P  Vet inte om det kanske börjar bli mitt ansvar o se till så att det kommer nya småbarn i släkten... Kommer skjuta på det så länge det går iaf. Efter jultomten tror jag att det är julgröt som gäller, den som får mandeln måste rimma. Emelie brukar gömma den i munnen så ingen ska se att hon fått den :D  Blir säkert hon som får den i år igen =)  Tror att det brukar bli efterrätt där efter också; brulépudding, chokladpudding och citronfromage. Lika varje år, snacka om traditioner =)

I år har jag faktiskt önskat mig lite saker, när jag för första året på länge faktiskt behöver pengar. Ska jag lyckas komma iväg utomlands lär det verkligen behövas. Får se hur det blir dock, sa till Lotta för nån dag sen att hon gärna får hitta nån annan att åka med. För det första vet jag ju inte om jag kommer kunna få ihop pengar o för det andra vill jag knappt åka. Fast egentligen så vill jag ju det, sol o värme, hur underbart låter det inte. Men jag e så anti mot allt nu, de enda jag ser fram emot är att få börja jobba dag och se solen. Mår inte alls bra av att jobba natt. De få gånger jag sett sol de senaste veckorna har jag fått värsta energikicken direkt. Tror att det är exakt två gånger på tre veckor, rätt tragiskt. Men hittar inte Lotta nån annan o åka med så åker jag ju så klart, utan tvekan! Jag har bara så svårt att hitta motivationen till att kolla resor, kolla hotell och priser. Vill ju ingenting. O jag vet att det kommer ändra sig så fort jag kommer dit, det är ju där solen skiner och det är ju exakt vad jag behöver. Ändå vill jag inte, allt e bara jobbigt liksom.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Japp...det e dags att det blir lite mer barn i släkten :) och föresten du är ju snart 30 fniss

2009-12-23 @ 19:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0