Update

Hade det helt underbart på Yasuragi. Jag som är så rastlös och alltid har myror i kroppen kunde faktiskt slappna av helt totalt. Badade i stora poolen och de små varmvattenkällorna och sen upp i vilstolarna, låg där och drack grönt te och läste bok. Kan inte förklara känslan riktigt, bara total avslappning.
När vi åkte ner stannade vi så klart och shoppade i den stora staden. Vi hade dock lite problem med att hitta parkering men lite smart va vi ändå som ställde oss vid en t-station för att faktiskt förenkla med parkeringen. Skitnöjda va vi när vi hittade en gratis som inte låg så långt ifrån. Som tur va kom en brevbärare (toksnygg dessutom!) förbi och förklarade att vi va rätt långt ifrån, men vi fick guidning dit. Snurrade lite åt de hållet och hittade nästa parkering, utanför Danderyds sjukhus. Betalade 45kr och insåg sen att man bara fick stå fyra timmar. Det skulle innebära typ max tre timmars shopping så vi åkte på jakt efter en ny parkering. Efter lite mer snurr hittade vi den som hörde till stationen, även den gratis =)



Hittade inte jättemycket under shoppingrundan, hade nog hoppats på mer inredningsprylar. Lär kanske skylla mig själv lite iofs, skötte inte maten under dagen och var ganska rejält under ytan ett tag. Rejält snurrig och såg inte helt klart heller, fattar inte varför jag inte bara äter när det blir så där. Istället "ska jag bara" innan jag tar tag i det. Problemet blir ju också att återhämtningen tar längre tid. Det är vid såna tillfällen jag önskar att jag aldrig opererat mig men å andra sidan skulle jag nog aldrig vågat mig ut så där förut heller. Skulle bara gått och mått dåligt över alla som stirrar och hade nog inte ens fysiskt orkat gå i så många affärer.
Det här var iaf vad jag lyckades shoppa, blev lite ändå. Är grymt nöjd över skärpen jag hittade! Och den lilla burken som jag inte riktigt vet vad jag ska ha i, dricks kanske... Fast den blir nog full rätt fort då...



Mitt starkaste (och även luddigaste) minne från SPA't kommer vara klangresan =)  Vi fick lägga oss på mattor i ett rum och slappna av. Terapeuten berättade en historia samtidigt som hon slog i skålar. Skålarna eller rättare sagt vibrationerna kunde tydligen hjälpa mot det mesta och var riktigt stort i Tyskland. Man kunde även stå i dem och få vibbarna rätt in i fötterna, kommer inte ihåg om det skulle hjälpa mot hjärt- eller hjärnproblem. Jag hade stressat runt som en tok precis före och letat toalett. De städade på vårat rum så då gick jag tillbaka till badet och insåg att det var bara två minuter kvar och sprang då till dojon. Trodde därför inte att jag skulle kunna slappna av, både för att jag är rastlös av mig och för att jag var så sjuuukt kissnödig. Men det var så coolt! Otroligt avslappnande, jag somnade ganska omgående! Kommer bara ihåg berättelsen väldigt vagt, nåt om nå syskon och nån brunn. Vaknade upp av att hon började med ljusare klangar och hann tänka att hon nog gjorde det för att vi skulle vakna. Sen väckte Lotta mig en stund senare när jag var den enda av de vuxna som fortfarande sov =)  



Nu kommer lite blandat från resan:


Jag: Ohh, ohh, en vovve! Eller nej, de e ju en räv.. Nämen, de e ju en sån där..
Lotta: Ja, en hare.



Den snälla och snygga brevbäraren



Scooby Doo :D



Vissa hade lite svårt att hålla sig för skratt...



... och det blev inte bättre!



Badet



"I badet är det lugn och ro"



"Här smyger vi tyst som en samuraj"



I brist på snyggare karlar...



Hade jag o Lotta suttit i den hade det varit en redig PMS-bil :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0