Sjuk och latte-sugen

Eller allergisk heter det ju. Jobbade massa nätter i vintras och det var då det började. Jag låg och sov i konferensrummet/sovrummet på jobbet. Det står två sängar där inne plus ett stort bord och en whiteboardtavla. Chaufförer brukar även ställa in sina rengöringsgrejer till bilarna där. Iaf så fick jag hela tiden ont i halsen, fast inte som vanligt utan typ väldigt svullen och täppt uppåt näsan. Ibland bröt det ut till en riktig förkylning och ibland stannade det vid lite halsont bara. Började inse att det blev så efter att jag sovit där inne, på slutet kom det dessutom direkt jag la mig, började klia i halsen. Kom iaf fram till att det måste vara nåt av medlen, blir även likadan när jag känner klorinlukt men har inga problem att bada i klorerade pooler.
Så i måndags var jag sjukt sliten efter helgen så gick och la mig och sov på lunchen. Kände direkt att det började klia men va ngt för trött för o bry mig. Dumma jag! Så nu sitter jag här med förkylning, huvet känns jättetjockt och är svullen upp i halsen. Har inte feber men är lika fumlig och puckad som om jag hade haft det. Huvudvärken kommer och går dessutom. Så idag är jag hemma från jobbet, hatar att vara sjukskriven och just nu har jag inte råd heller egentligen.

Ska försöka ta mig till Lotta sen som också är sjuk idag. Sitter hellre hos henne och slappar och pratar än själv här hemma. Ska försöka köpa med mig sushi också. Och så är jag grymt sugen på kaffe, en stor latte från Wayne's skulle inte sitta helt fel. Försökte göra latte själv igår men är alldeles för yr för de just nu. Först spillde jag ut en massa kaffe över hela spisen och golvet, sen kokade mjölken över, sen när väl kaffet var klart spillde jag ut det också.

Finns en massa roligt jag skulle vilja skriva men inte kan, har ingen aning om vilka som faktiskt går in här och läser.

Förresten, hade det jättemysigt på den superseriösa dejten i onsdags. Hanna bjöd på middag först, kålpudding som jag älskar men abslut inte kan få till själv. Sen blev det bio med hennes föräldrar. Såg nya Beckfilmen men den var kanske ingen höjdare. Grymt snyggt filmad, i biljakten satt man som klistrad. Lika i början. Men alladeles för lite av Gunvald, Beck och de andra karaktärerna man vill känner igen.

Nu ska jag smula ner mig i sängen igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0